پس از یک دهه انتظار؛ اهالی دو شهر تبریز و سهند بالاخره در عرض ۱۵ دقیقه به یکدیگر دست می یابند!

در بازدید علیرضا منادی از میزان پیشرفت آزادراه تبریز – سهند اعلام شد؛ مردم تبریز – سهند تا ۲ ماه آینده به آزادراه دست می یابند

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس یازدهم ضمن بازدید از میزان پیشرفت پروژه آزادراه تبریز – سهند، از زیر بار ترافیک رفتن آن تا ۲ ماه آینده خبر داد.
علیرضا منادی در بازدید خود از میزان پیشرفت آزادراه تبریز – سهند با انتقاد از طولانی شدن پروژه‌های عمرانی به دلیل بروکراسی‌های زائد اداری به “عصرآزادی” گفت: استارت عملیات ساخت این آزادراه از مجلس هشتم آغاز زده شده و به دلیل برخی مشکلات و نواقص، پیشرفت کندی داشته است.
وی افزود: تکمیل این آزادراه از آرزوهای دیرینه مردم منطقه بوده و ارتباط اهالی شهر جدید سهند، اسکو و روستاهای اطراف با تبریز را تسهیل خواهد بخشید لذا در دو سال اخیر اقدامات خوبی انجام گرفته تا جمعیت ۱۵۰ هزار نفری شهر جدید سهند برای رفت و آمد به تبریز در رفاه و آسایش باشند.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید سهند نیز در این بازدید با اشاره به اینکه بیش از ۴۵ درصد تملک پروژه در دو سال اخیر انجام شده است گفت: با توجه به پیگیری معاون وزیر و رئیس شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، استاندار و نمایندگان، این پروژه در طول ۲ سال گذشته به هیچ عنوان مشکل مالی نداشته و متوقف نشده است.
عباس مصطفوی افزود: فقط ۱.۵ کیلومتر از مسیر این آزادراه آسفالت نشده و تمامی پل‌ها به خصوص پل‌های کورجان و اسنجان به اتمام رسیده و پل اندیشه نیز با پیشرفت ۸۵ درصدی ظرف یک ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

مجری طرح پروژه آزادراه تبریز – سهند نیز با اشاره به اینکه کلنگ ساخت آزادراه تبریز – سهند در سال ۸۹ به زمین زده شد گفت: با اتمام این پروژه، ساکنان شهر جدید سهند که بخش عمده‌ای از آنان را سرریز جمعیت کلان‌شهر تبریز تشکیل می‌دهد، می توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تبریز دسترسی داشته باشند.
اسماعیل برزگر افزود: عدم اتمام احداث این اتوبان مشکلات بسیاری زیادی برای مردم تبریز، اسکو و شهر جدید سهند ایجاد کرده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به طولانی بودن جاده کنونی تبریز- سهند، افزایش حجم ترافیک در این مسیر، افزایش روزافزون تصادفات رانندگی در این محور مواصلاتی و همچنین هزینه‌های تردد بین دو شهر تبریز و سهند اشاره کرد که با اتمام آن فصل نوینی در تردد اهالی این مناطق ایجاد خواهد شد.

شایان ذکر است آزادراه جدید تبریز – سهند محور ارتباطی زمان سفر در مسیر ۴۵ دقیقه‌ای دو شهر را به کمتر از یک‌ سوم کاهش می دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.