معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان مراغه با اشاره به اجرا نشدن برنامه های اوقات فراغت به دلیل شیوع بیماری کرونا گفت: نهادهای مسوول می توانند در دوران کرونا از ظرفیت فضای مجازی برای پیشبرد برنامه‌های خود استفاده کنند.

برنامه‌های اوقات فراغت با تکیه بر فضای مجازی اجرا شود

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از ایرنا، موسی شعفی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان تاکید کرد: دستگاه ها باید به وظایف خود در اجرای برنامه های مربوط به اوقات فراغت در تابستان با در نظر گرفتن پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی عمل کنند.

وی بیکاری را یکی از اصلی ترین دلایل مشکلات جامعه امروزی دانست و گفت: برنامه ریزی های خوبی در حوزه اشتغال جوانان در شهرستان در حال انجام است که امیدواریم این مشکل حل شود.

شعفی اظهار داشت: بیکاری تنها دلیل اختلافات خانوادگی و افزایش آمار طلاق نیست اما به عنوان یکی از مهمترین دلایل در این زمینه مطرح است.
وی گفت: شناسایی ظرفیت ها و استعدایابی در دوران مدرسه و جوانی می تواند در کاهش آمار بیکاری و در نتیجه کاهش سایر آسیب های اجتماعی تاثیرگذار باشد.
وی افزود: در حال حاضر بالا رفتن انتظارات جوانان و افزایش سطح توقعات از دیگر عواملی است که موجب افزایش آمار بیکاری در جامعه می شود و باید با بررسی موارد و آسیب شناسی زمینه را برای شکوفایی استعدادهای جوانان فراهم کنیم.
وی بر مهارت آموزی و اهمیت آن در آینده جوانان تاکید کرد و گفت: مهارت آموزی در ۲ زمینه زندگانی و کار باید اتفاق افتد و جوانان را باید از همان ابتدا به سمت مهارت آموزی سوق دهیم.

معاون اداره ورزش و جوانان مراغه نیز در این جلسه گفت: برگزاری بیش از ۱۴ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان و کمیته های مربوطه و برگزاری ۱۷ کارگاه آموزش ازدواج از جمله برنامه های ستاد جوانان در سال گذشته است.
حمید سلطانی گفت: در حال حاضر ۱۰ سازمان مردم نهاد مجوز دار زیر مجموعه اداره ورزش و جوانان شهرستان فعالیت می کنند و مجوز فعالیت ۵ سازمان مردم نهاد دیگر به زودی صادر خواهد شد.
وی گفت: ثبت اوقات فراغت دستگاه ها در سایت مربوطه و ارایه عملکرد به دبیرخانه باید در اولویت برنامه های دستگاه ها در زمینه اوقات فراغت باشد.
سلطانی در ادامه به آمار ازدواج و طلاق شهرستان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۲ هزار و ۱۳۶ ازدواج و ۸۴۶ طلاق در شهرستان ثبت شده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
جمعیت جوانان مراغه بیش از 68 هزار نفر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.