رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان: آذربایجان شرقی در ارزیابی های سه ماهه اول سال 99 رتبه اول تحقق شاخص های از پیش تعیین شده کشوری را در جهش تولید به خود اختصاص داد.

آذربایجان شرقی در جهش تولید رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، رئیس سازمان صنعت، معدن  و تجارت آذربایجان شرقی از  احراز رتبه یک کشوری این استان  در بین 31 استان کشور در سه ماهه اول سال جهش تولید بر اساس معیار 12 گانه ارزیابی از سوی معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور خبر داد.

حبیب امین زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران  جزئیات این خبر را چنین تشزیح کرد: در پی اقدام  معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به بررسی عملکرد سازمان های های استانی  و میزان تحقق برنامه های از پیش تعیین شده  همزمان با آغاز سال ۱۳۹۹ بر اساس شاخص های مرتبط با جهش تولید ، آذربایجان شرقی توانست رتبه اول را به دست آورد.

  وی  این ۱۲ شاخص را با بیان موارد  نهضت ساخت داخل، هدف گذاری برای جایگزینی واردات (صرفه جویی ارزی)، فعال سازی واحدهای راکد صنعتی، صدور پروانه بهره برداری، ایجاد اشتغال در صنعت، ایجاد اشتغال در صنوف، ارزش صادرات کالاهای غیر نفتی، تعداد صدور پروانه های بهره برداری (مجوزهای معدنی)، ایجاد اشتغال با صدور پروانه بهره برداری (مجوزهای معدنی)   اطلاع رسانی کرد.

امین زاده همچنین  شاخص های احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، برنامه انجام بازرسی های هدفمند از بنگاه های اقتصادی و پذیرش یا انتشار اوراق تأمین مالی شرکت ها در بازار سرمایه برای معرفی به بورس را از دلایل کسب این رتبه اعلام نمود که بر اساس گفته ی وی استان ما  توانسته است  بیشترین میزان برآورد شده در سه ماهه اول امسال را محقق کند .

 شایان ذکر است استان آذربایجان شرقی حدود  سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و ۴۲۷ واحد معدنی فعال دارد که بستر مساعدی برای توسعه و رشد استان است و در  سه ماهه نخست سال جاری ۲۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای راه اندازی واحدهای تولیدی جدید در این استان انجام شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.