بی نظمی جلسه شورا، موجب حذف نطق میان دستور عضو شورا! مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی: عملکرد جناحی، خط قرمز ماست!

گزارش “عصرآزادی” از جلسه شماره ۱۹۳ شورای پنجم شهر تبریز؛ اعتراض بنری “اسوتچی”؛ این بار در صحن شورای شهر تبریز

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده:
صد و نود و سومین جلسه رسمی شورای شهر تبریز، به ریاست شهرام دبیری و با حضور اعضا و شهردار تبریز در عمارت تاریخی ساعت برگزار گردید.
هنگام ورود به تالار شورا بنر آشنای اعتراض آمیز اسوتچی در راستای عدم رسیدگی به مشکلات کارگران در صحن شورا به چشم می خورد که هفته قبل در ورودی ساختمان مرکزی شهرداری تبریز نصب شده بود.
محمدحسن اسوتچی در اعتراض به عدم دریافت جواب سوالات خود از شورا و شهرداری تبریز، اعتراض خود را به صورت بنری از ساختمان مرکزی شهرداری به صحن شورای شهر انتقال داد!
وی همچنین در دردنامه خود، ادعای “نامسلمانی مسلمان من” عضو شورا را در بین حاضرین توزیع نمود که در آن، از اقدام قابل تامل شهرداری در عدم پرداخت ۲ ماهه حقوق نیروهای فضای سبز انتقاد شده است.

▪️روز خبرنگار عاملی برای قدردانی از زحمات این عزیزان باشد

رئیس شورای شهر تبریز در ابتدای جلسه با اشاره به دوازدهم مرداد – روز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی – گفت: فعالیتهای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پیشرو در زمینه گسترش معنویات اسلام است.
شهرام دبیری افزود: نقش این سازمان در زمینه گسترش معنونیات بسیار مهم و اساسی است.
وی با بیان اینکه روز جهانی شیر مادر در ایران نیز جایگاه اصلی خود را پیدا کرده است اضافه کرد: اقدامات خوبی در این زمینه در ایران انجام‌شده و قدردانی می شود.
دبیری با گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار و روز صاحبان قلم و اندیشه اظهار کرد: امیدوارم این روز عاملی باشد برای قدردانی از زحمات این عزیزان و مسئولیت خطیری که بر عهده دارند.
وی با اشاره به سالروز شهادت شهبد خلبان بابایی هم بیان کرد: وی مردی بود که لرزه بر اندام دشمن می‌انداخت و با روحیه شهادت طلبی خود در راه حفظ انقلاب جان خود را تقدیم اسلام نمود.

▪️هیچ استفاده شخصی از آقای شهردار نداشته‌ام

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس این نهاد با حضور در صحن علنی شورای شهر تبریز گفت: عملکرد جناحی، خط قرمز ماست و هر فردی زیر چتر انقلاب و نظام باشد برایمان عزیز است.
حجت‌الاسلام رسول برگی با اشاره به اینکه تا به امروز هیچ استفاده شخصی از آقای شهردار نداشته‌ام افزود: ولی برای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد انقلابی، خواهش دستگیری کرده‌ام.
وی ادامه داد: در راستای کمک‌های مؤمنانه، 5 دستگاه ونتیلاتور از طریق یکی از خیران تهیه و در اختیار کادر درمانی قرار دادیم.
برگی اظهار کرد: 5 کارگاه تولید ماسک نیز راه‌اندازی نمودیم در حالی که بودجه‌ای نداشتیم و دست کمک به سوی شهردار تبریز دراز کردیم.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تاکید کرد: 1300 دست لباس گان پزشکی در شهرستان‌های استان توزیع کرده و بالای 170 نوبت توزیع نان صلواتی در مناطق کم برخوردار داشتیم.

▪️باید بهای تمام شده خدمات در سازمان‌های خدمات دهنده محاسبه گردد

حسابرسی شهرداری و سازمان های وابسته برای دهمین جلسه متوالی مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت.
در این جلسه، نوبت به ۲ سازمان دیگر رسید و کارشناس سازمان آمار و فناوری اطلاعات و سازمان عمران در این جلسه گزارشی ارایه نمودند.
فرج محمد قلی‌زاده در این خصوص گفت: تا زمانی که بهای خدمات در سازمان‌های خدمات دهنده، محاسبه نشود نمی‌توانیم هزینه و عملکرد را یه درستی محاسبه نماییم.
وی در خصوص حسابرسی شهرداری در خصوص سازمان عمران اظهار داشت: ۳۲ میلیارد تومان اصل بدهی سازمان عمران است اما سود آن ۳۴ میلیارد تومان شده که باید به پرداخت معوقات به تامین اجتماعی و اداره مالیات اقدام کرد.
قلیزاده تصریح کرد: باید بهای تمام شده خدمات تهیه شود، لذا تا زمانی که بهای تمام شده روشن نشود نمی‌توان مقرون به صرفه بودن آن را ارزیابی نمود.
رییس شورای شهر تبریز نیز گفت: موارد اصلاحی که در حسابرسی ها ایجاد می‌شود از طرف شهرداری پیگیری گردد تا در سال‌های آینده مورد نظر باشد.
در خاتمه، اعضای شورای شهر گزارش حسابرسی سال ۹۶و ۹۷ سازمان آمار و فناوری اطلاعات و گزارش حسابرسی سازمان عمران شهردری تبریز در سال ۹۷ با اعمال اصلاحات را به تصویب رساندند.

▪️پس از ۵ جلسه متوالی بالاخره نوبت به ۴۲ متری رسید

بررسی مشکلات طرح امتداد خیابان 42 متری تبریز پس از ۵ جلسه متوالی بالاخره مسجل گردید.
فریدون بابایی اقدم در این باره گفت: وقتی برای یک دستورجلسه زمان نمی رسد چه خوب است که هیئت رئیسه، آن را در ابتدای دستورجلسه بعدی قرار دهند!
وی افزود: در دوره شورای چهارم، حدود ۳۰۰ واحد مسکونی تملک گردید تا عملیات عمرانی منطقه ۴۲ متری انجام گیرد اما تا به حال حتی یک واحد نیز حل و فصل نشده است.
بابایی اقدم اضافه کرد: در سه سال اخیر، شهرداری تبریز در خصوص ساماندهی محلات پیرامون ۴۲ متری اقدامی انجام نداده است که قابل تامل می باشد.

▪️هیئت مدیره سازمان پارکها تا زمان تصویب اساسنامه جدید فعالیت می کند

در واپسین لحظات تایم شورا، نامه فرمانـدار تبریز در خصوص معرفی رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز مورد بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت.
اعضای شورا پس از بررسی ابعاد این نامه، مصمم شدند تا هیئت مدیره فعلی به صورت موقت و تا زمان تصویب اساسنامه جدید سازمانها به فعالیت خود ادامه دهد.

▪️بی نظمی باعث شد تا بهشتی جلسه را ترک کند

نکته جالب توجه این جلسه، عصبانیت محمدباقر بهشتی بود که بعد از تمدید ۴۰ دقیقه ای تایم شورا، جلسه باز هم به درازا کشید و موجب شد تا وی، جلسه را ترک کند.
همچنین نطق میان دستور اسوتچی، عضو شورا که در دستور جلسه این هفته تنطیم شده بود به دلیل ناهماهنگی و بی نظمی حاکم، به هفته آینده موکول گردید!

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.