سردبیر عصرآزادی: رسانه ها با اعتماد مخاطبان زنده می مانند

 عصر آزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار با حضور در دفتر روزنامه عصر آزادی، با سردبیر و خبرنگاران این رسانه دیدار و گفتگو نمود.

علیرضا ایمانلو، رسالت اصلی شرکت آب و فاضلاب استان را توزیع آب دانست و گفت: برخلاف تصور عموم، تامین آب برعهده سازمان آب منطقه‌ای می باشد.
وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد تامین آب شرب تبریز از طریق خط لوله زرینه رود و سد نهند تامین می‌شود ادامه داد: سرانه مصرف آب در دنیا ۱۲۰ لیتر و در ایران ۱۵۰ لیتر است، اما متوسط مصرف در تبریز پس از شیوع کرونا به شدت افزایش یافته است که ۳۷ درصد بیشتر از متوسط کشوری می باشد.
ایمانلو با ذکر این نکته که مشکل قطعی آب تبریز مرتفع شده است افزود: از سال ۹۵ تولید و مصرف آب در تبریز به موازنه منفی رسیده، یعنی میزان مصرف از میزان تولید بالاتر رفته است لذا مجبور هستیم آب زیادی تولید کنیم.
وی اضافه کرد: رسانه های گروهی در فرهنگ سازی مصرف بهینه آب می توانند تاثیرگذار باشند به طوری که مردم تبریز توانایی آن را دارند تا در کاهش مصرف آب نیز جزو اولین ها باشند.

سردبیر روزنامه عصرآزادی نیز در این دیدار ضمن تشریح فلسفه انتشار روزنامه، اعتماد مخاطب را ضروری ترین مقوله پیش روی رسانه ها دانست و گفت: جلب مخاطب، از طریق اعتمادسازی محقق می شود زیرا اگر اینگونه نباشد رسانه ها فاقد اعتبار عمومی خواهند بود.
سیدوحید پیمان افزود: شرایط و فضای کشور و استان باید به گونه ای باشد تا مخاطبان به جای پیگیری اخبار و مسائل داخلی از طریق رسانه های بیگانه، رسانه های دیداری و نوشتاری داخلی را امین خود دانسته و مطالب را دنبال کنند.
مشاور رسانه ای اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه تاکید کرد: در جلسات شورای اداری آذربایجان شرقی باید ابتدا موضوع آب شرب مهم شمرده شود تا از طریق فرهنگ سازی رسانه ها، سرانه مصرف آب کاهش یافته و فقر فرهنگی این مقوله از بین برود.

در پایان این دیدار و با توضیحات سیدوحید پیمان، مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با نحوه انتشار روزنامه، وبسایت عصرآزادی آنلاین و مجله بین المللی ایپک یولو (ipek yolu) به عنوان رسانه مشترک فرهنگی، اقتصادی و توریستی دو کشور ایران و ترکیه آشنا شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.