انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اتاق بازرگانی تبریز و دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی

یونس ژائله: مهارت آموزی یکی از مولفه های تاثیرگذار در توسعه صنعتی و اقتصادی کشور است

 عصر آزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: تفاهم نامه همکاری بین اتاق بازرگانی تبریز و دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با حضور رئیس این دانشگاه در محل نخستین اتاق تجارت ایران منعقد گردید.

این تفاهم نامه با هدف تامین نیروی انسانی متخصص، ماهر و توانمند که بتواند بخشی از نیروهای متخصص و مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی استان را در راستای توسعه متوازن و پایدار استان پرورش دهد به امضای دو طرف رسید.

در این راستا امکان جذب فارغ التحصیلان و مهارت آموزان این دانشگاه در واحدهای تولیدی و صنعتی استان در راستای توسعه اقتصادی و صنعتی استان فراهم خواهد شد.

▪️فراهم شدن تعامل بیشتر دانشگاه ها با اتاق تبریز و واحدهای تولیدی

رئیس اتاق بازرگانی تبریز در این دیدار با اشاره به اهمیت مهارت آموزی جوانان و نیروهای فعال در واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: بر اساس بررسی های به عمل آمده یکی از مولفه های تاثیرگذار در توسعه صنعتی و اقتصادی مناطق مختلف کشور بحث مهارت آموزی است.

یونس ژائله ادامه داد: با امضای تفاهم نامه همکاری بین اتاق بازرگانی تبریز و دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی امکان تعامل بیشتر دانشگاه های استان با اتاق تبریز و واحدهای صنعتی و تولیدی فراهم شده و بسترهای لازم برای ارتقای جایگاه اقتصادی استان در کوتاه ترین زمان ممکن با توجه به نیروی انسانی مهار و مزیت های رقابتی استان در بخش های مختلف اقتصادی مهیا می گردد.

▪️تربیت و تامین نیروی متخصص مورد نیاز واحدهای صنعتی

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی نیز اظهار امیدواری نمود با امضای تفاهم نامه همکاری اتاق تبریز با این دانشگاه، ارتباط دانشگاه فنی و حرفه ای با صنایع و واحدهای تولیدی استان بیش از این گسترش یابد.

احد بهشتی اصل در خصوص اهمیت همکاری دانشگاه و اتاق تبریز به عنوان بزرگترین تشکل اقتصادی افزود: این دانشگاه می تواند با راه اندازی رشته های جدید مورد نیاز بخش صنعت استان، نسبت به تربیت تکنسین های کارآمد و ماهر اقدام نموده و نیروی متخصص مورد نیاز واحد ها را تامین نماید.

▪️راه اندازی مدرسه کسب و کار در راستای توسعه اقتصادی آذربایجان شرقی

در این نشست همچنین دبیر کل اتاق بازرگانی تبریز از راه اندازی مرکز پژوهش اتاق تبریز با هدف گسترش روابط دانشگاه و صنعت خبر داد و یاد آور شد: این مرکز پایان نامه محور خواهد بود و تلاش خواهد کرد با تمام دانشگاه های  استان به منظور توسعه همه جانبه استان همکاری نماید.

مهدی قهرمانی فعال نمودن مدرسه کسب و کار را از دیگر برنامه ها اتاق در راستای توسعه اقتصادی استان خواند و اظهار امیدواری نمود انعقاد تفاهم نامه ها با همه دانشگاه های استان بتواند در این مهم موثر واقع گردد.

گفتنی است بعد از امضای تفاهم نامه توسط رئیس اتاق بازرگانی تبریز و رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی مقرر شد علیرضا پورسلطانی مسئول آموزش اتاق تبریز در خصوص عملیاتی نمودن این تفاهم نامه اقدامات و پیگیری های لازم را انجام دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.