امام جمعه تبریز: معیشت مردم در گرو امنیت پایدار است

به گزارش عصر آزادی آنلاین، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: معیشت مردم در گرو امنیت پایدار است؛ با امنیت بالاست که پایداری و شکوفایی اقتصادی و علمی در کشور به بار می آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه های نماز جمعه امروز تبریز که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، با اشاره به رزمایش های اخیر در کشور اظهار کرد: اگرچه برگزاری رزمایش مستلزم هزینه است، اما کسانی که به دنبال عوام فریبی در دنیا هستند، به خوبی می‌دانند که این موضوع به نوعی جلوگیری از هزینه بیشتر در مقابل تجاوزات احتمالی می باشد و علاوه بر آن موجب ارعاب دشمن و اطمینان‌ دوستان است.

وی گفت: آزمایش قدرت دفاعی نیروهای مسلح و رفع تهدیدات احتمالی، نمایش تولیدات بومی و خنثی سازی توطئه های دشمن و نمایش اقتدار و وحدت ارتش و سپاه از دیگر مزایای برگزاری این رزمایش ها در کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه رزمایش های حاضر از ابعاد مختلفی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: بزرگترین رزمایش پهپادی، رونمایی از شهر موشکی، رونمایی از بندر راهبردی مکران توسط ارتش، رزمایش دریایی اقتدار توسط نیروی دریایی و رزمایش نیروی زمینی از ابعاد مختلفی مهم است، به خصوص اینکه گستره وسیعی از دریای عمان تا عمق اقیانوس هند، بندر هرمز، کانال سوئز و باب المندب را هم در بر می گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: تمرکز بر ۲ نقطه موشکی و آثار راهبردی فعال، خروج از صبر راهبردی به سمت عملکرد راهبردی از جمله پیام های این رزمایش بوده است.

وی یادآور شد: برخلاف جهل جاهلانه و دوگانه سازی برخی از فرصت طلبان در مورد تامین معیشت و زندگی آرام باید تاکید کرد که آرامش و معیشت مردم با امنیت تامین می‌شود.

اوج گیری تجزیه‌طلبی در آمریکا 

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به آغاز به کار چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا و چالش های پیش روی او، گفت: ناتوانی جسمی جو ‌بایدن که خیلی قدرت مدیریت کشور را ندارد، رقابت های درون حزبی، اختلالات ذاتی در ساختارها و نهادهای آمریکا، حرکت جامعه این کشور  به سمت دو قطبی شدن شدید، اوج گیری تجزیه‌طلبی، همه گیری کرونا و مدیریت مفتضحانه این بیماری، وضعیت رو به افول استکبار در سطح دنیا و آمریکا و ابر چالشی به نام ایران، تقویت جبهه جهانی مقاومت و سرعت زوال صهیونیست از جمله مشکلات و چالش‌های آمریکا و صهیونیسم است.

ایران در حال تبدیل شدن به ابرقدرت جهانی است

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: استکبار و صهیونیسم پس از سه سال تحریم‌های ظالمانه همچنان اقتدار ایران را می‌بینند و شاهدند که انقلاب همچنان ایستاده و در حال تبدیل شدن به ابرقدرت جهانی است، اما آنان به اهداف خود نرسیدند که این به مذاقشان خوش نمی آید.

شهادت سردار دل ها دیوار بی اعتمادی با آمریکا را بلندتر و قطور تر کرده است 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به ترور سردار قاسم سلیمانی توسط عوامل استکبار، گفت: شهادت سردار دل ها دیوار بی اعتمادی با آمریکا را بلندتر و قطور تر کرده است.

وی همچنین با اشاره به مطرح شدن دوباره برجام در سطح بین الملل گفت: بدعهدی اروپایی ها و خروج آمریکا به جز کالبدی از برجام بر جای نگذاشته است، بازگشت آمریکا به برجام بدون رفع تحریم ها از طرف آنان ادعای دروغین است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به تحریم آستان قدس رضوی و ستاد اجرایی حضرت امام (ره)گفت: موفقیت هایی که توسط این ۲ نهاد در تولید واکسن وجود داشته، موسسه برکت و ستاد اجرایی حضرت امام را در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلین آل هاشم با تبریک ساخت واکسن توسط این موسسه و تولید داروهای سلامت محور در کشور، اظهار کرد: تحریم های آمریکا اهمیت موضوع ساخت واکسن کرونا توسط این ۲ موسسه را بیش از پیش نشان می دهد.

وی همچنین با اشاره به روز هوای پاک و اهمیت محیط زیست گفت: باید وزارت آموزش و پرورش به موضوعات اهمیت مرتع، جنگل، آب، هوا و خاک و دریا توجه کرده و به فرزندان ما آموزش دهند که در این میان رسانه ملی نقش مهمی دارد.

وی به موضوعات اخیر از جمله استفاده از مازوت، قطعی برق، کمبود گاز اشاره کرد و  گفت: مسوولان استان گفتند که در استان مشکلی نیست و یک موضوع سراسری است به همین منطور بنده  همه را به صرفه جویی دعوت می‌کنم.

حجت الاسلام آل هاشم اظهار کرد: موضوع گاز و گازکشی در بازار برابر قوانین میراث فرهنگی ممنوع است، ولی چرا باید تهیه نفت برای بازاریان این قدر دردسر داشته باشد.

وی همچنین به روز جهانی گمرک اشاره کرد و گفت: امید است افرادی که نقش مهم در گمرک دارند برای پیشرفت کشور تلاش کنند، چون گمرک مرزبان اقتصادی کشور است و نقش مهم در اجرای سیاست و خط مشی در سطح ملی و فرا ملی دارد.

وی با اشاره به وفات حضرت ام‌البنین و روز مادران و همسران شهدا اظهار داشت: مادران شهدا مردآفرینان روزگار هستند.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به سالگرد شهادت نواب صفوی گفت: این شهید  اولین جرقه انقلاب را دل امام و انقلابیون روشن کرد و اگر آن شهید الان زنده بود با تمام وجود برای اعتلای بیشتر انقلاب و ولایت تلاش می‌کرد.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.