بی سوادی ۲۶ درصد از مردم هشترود

به گزارش عصر آزادی آنلاین، فرماندار هشترود گفت: از بی سوادی ۲۶ درصدی مردم هشترود خبر داد، گفت: ادارات متولی سوادآموزی باید تلاش خود را در راستای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی انجام دهند.

فرماندار هشترود گفت: متاسفانه  26 درصد از مردم هشترود بی‌سواد هستند و ادارات متولی سوادآموزی باید تلاش خود را در راستای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی انجام دهند.

امین امینیان در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان، اظهار کرد: شورایی کار کردن سابقه قرآنی دارد، بنابرین همگی باید از خرد جمعی برای پیشیرد اهداف کلی بهره ببریم و از تصمیمات مصوبه شورایی تبعیت کنیم.

وی اظهار کرد: هنرستان‌های موجود در سطح منطقه، به همراه دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی می‌توانند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مدارس حضور یابند، اما این حضور اختیاری است.

وی افزود: برگزاری کلاس‌های درس در فضای مجازی یکی از اتفاقات قابل تقدیر است و آموزش و پرورش هشترود در این خصوص عملکرد مناسبی داشته و حائز رتبه اول استان شده است.

امینیان ادامه داد: معلمانی که در آموزش و پرورش نسبت به تدریس در مقاطع مختلف اقدام می‌کنند، باید از نخبگان باشند تا در آینده با مشکل علمی مواجه نشویم.

وی خاطرنشان کرد:آموزش حق اساسی هر فرد است و هیچ کس حتی والدین حق ندارد مانع از درس خواندن یک فرد دیگر شوند در غیر اینصورت با دستور قضایی روبرو خواهند شد.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: تمام اساس پیشرفت و ترقی مملکت وابسته به آموزش و پرورش است و باید توجه بیشتری به کارکنان و دانش آموزان این مجموعه شود تا بهترین نیروها برای ایران اسلامی توسط این مجموعه تربیت شود.

سید حمزه امینی خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضی از معلمان روستایی در خصوص آموزش مطالب درسی، سست عمل می‌کنند و موجب نارضایتی اولیاء و پایین آمدن سطح سواد می‌شوند.

رئیس آموزش و پرورش هشترود نیز در این جلسه از انعقاد ساخت هشت مدرسه جدید روستایی توسط خیرین و مشارکت‌های مردمی خبر داد و اضافه کرد: کلنگ زنی دو باب مدرسه روستایی در دهه فجر در دستور کار اداره آموزش و پرورش هشترود قرار گرفته است.

بهمن اقدمی ادامه داد: در بازدیدهای اخیر وزارتی، آموزش و پرورش هشترود در بین مناطق 39 گانه استان آذربایجان شرقی  توانست با مشارکت 87 درصدی در سامانه شاد رتبه اول استان را کسب کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.