نظارت مستمر بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مجموعه‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی برای تعطیلات نوروز

به گزارش عصر آزادی آنلاین، معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مجموعه‌های بین‌راهی و واحدهای گردشگری فعال برای تعطیلات نوروز خبر داد.

علیرضا بایرام‌زاده روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه راه ارتباطی زنجان – تبریز از پرترددترین جاده‌های استان به شمار می‌رود، افزود: با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، گروه‌های نظارتی ستاد سفر استان به صورت مستمر بر فعالیت مجموعه‌های بین‌راهی و تاسیسات گردشگری استان نظارت می‌کنند.

وی اظهار داشت: به دنبال نظارت‌های انجام شده در مسیر تبریز – زنجان، برای سه واحد گردشگری در این مسیر به علت رعایت نکردن کامل پروتکل‌های بهداشتی تذکر کتبی صادر شده است.

بایرام‌زاده ادامه داد: با توجه به لزوم رعایت همه‌جانبه پروتکل‌های بهداشتی در تمامی واحدهای گردشگری اعم از مراکز اقامتی، مجتمع‌ها و تاسیسات گردشگری، در صورت صدور تذکر کتبی برای هر واحد، صاحبانشان تنها ۲۴ ساعت برای جبران و رفع نواقص ذکر شده در تذکرها زمان دارند.

وی یادآوری کرد: این واحدهای گردشگری در صورتی که طی ۲۴ ساعت رفع نقص نشود، پلمب خواهد شد.

آمادگی برای رسیدگی به شکایت‌های گردشگران

مسئول رسیدگی به شکایت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان‌شرقی نیز گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر به صورت شبانه‌روزی آماده رسیدگی به شکایت‌ها و تشویق‌های گردشگردان در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۰ است.

قاسم حسن‌نژاد، افزود: سامانه جامع پاسخگویی به شکایت‌ها با شماره ۰۹۶۲۹ به‌ صورت شبانه‌روزی در خدمت گردشگران است و هموطنان می‌توانند در صورت داشتن شکایت، انتقاد، پیشنهاد و تشویق از هر کدام از تاسیسات و واحدهای گردشگری با این سامانه تماس بگیرند.

وی اظهار داشت: این سامانه با سامانه جامع اطلاعات گردشگری کشور نیز در ارتباط بوده و ستاد اجرایی خدمات سفر استان با دریافت اطلاعات ثبتی در این سامانه با تجمیع مستندات به شکایت‌ها و تشویق‌های واحدهای گردشگری استان رسیدگی خواهد کرد.

حسن‌نژاد، ادمه داد: جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، مذهبی، موزه‌ها، اماکن اقامتی، مراکز پذیرایی و تفریحی، وضعیت راه‌ها، وضعیت آب‌ و ‌هوا و مسیرهای دسترسی به شهرها و مناطق مختلف کشور از جمله اطلاعاتی است که سامانه جامع اطلاعات گردشگری کشور می‌تواند در اختیار گردشگران قرار دهد.

آذربایجان‌شرقی با داشتن افزون بر یکهزار و ۸۰۰ اثر، بنا و اماکن تاریخی و گردشگری جزو پنج استان اول مطرح ایران در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به شمار می‌رود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.