برگزاری آیین تودیع و معارفه معاون صدا با حضور قائم‌مقام رئیس سازمان صداوسیما

عصرآزادی آنلاین / سرویس فرهنگی – علیرضا نیاکان:
طی حکمی از سوی رئیس سازمان صداوسیما و با حضور مهدی مجتهد، قائم‌مقام رئیس سازمان، معاون صدا و جمعی از مدیران شبکه‌های مختلف رادیویی، آیین تودیع علی بخشی زاده  و معارفه احمد پهلوانیان  به عنوان معاون صدای رسانه  ملی برگزار شد و در آن بر جایگاه راهبردی رادیو در مدیریت فرهنگی و رسانه‌ای کشور تأکید شد.
در ابتدای این جلسه، علی بخشی‌زاده  با اشاره به فرآیند تغییر مدیریتی در حوزه رادیو بیان کرد: با توجه به طی شدن دوره مسئولیت اینجانب و تشخیص سازمان مبنی بر ایجاد تحول مدیریتی، تصمیم بر آن شد که این تغییر انجام شود؛ تصمیمی که با نگاه سازمانی و از سر مسئولیت‌پذیری نسبت به آینده رادیو مورد استقبال قرار گرفت.
وی با قدردانی از همراهی مدیران شبکه‌های رادیویی افزود: در طول این سال‌ها، جلسات کاری با مدیران شبکه‌ها برای من فرصت یادگیری مستمر بود. هر یک از همکاران، تجربه و دانشی ارزشمند در اختیار مجموعه قرار می‌دادند و من خود را همواره دانشجوی حوزه رسانه دانسته‌ام.
بخشی زاده با تأکید بر ظرفیت‌های انسانی موجود در رادیو تصریح کرد: مدیران شبکه‌های رادیویی و کارکنان معاونت صدا  از سرمایه‌های ارزشمند رسانه ملی هستند که بسیاری از توانمندی‌های آنان کمتر دیده شده است. هر یک از این همکاران، قابلیت‌هایی عمیق و اثرگذار دارند که در بزنگاه‌های مدیریتی و رسانه‌ای خود را نشان داده‌اند.
وی با اشاره به دیدگاه برخی مدیران سازمان درخصوص نیروهای رادیو گفت: بارها مطرح شده که ظرفیت‌های انسانی رادیو می‌توانند در سطوح بالاتر مدیریتی سازمان نیز ایفای نقش کنند و این امر نشان‌دهنده جایگاه واقعی رادیو در ساختار رسانه ملی است.
  بخشی زاده افزود :تک‌تک این دوستان مانند کوه یخی هستند؛ بخش کوچکی از آن‌ها نمایان است و قابلیت‌هایی دارند که گاهی دیده نمی‌شود.
وی  با اشاره به دستاوردهای علمی و فرهنگی همکاران رادیو خاطرنشان کرد: فعالیت مجموعه‌ای که نویسندگان و پژوهشگران آن موفق به کسب عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی می‌شوند، گواه عمق فکری، تلاش مستمر و هویت علمی رادیو است؛ مجموعه‌ای کم‌ادعا، پرتلاش و در عین حال مظلوم.
بخشی زاده  ادامه داد: با وجود تلاش‌های صورت‌گرفته، معتقدم هنوز در احقاق کامل حقوق سازمانی همکاران رادیو توفیق مطلوب حاصل نشده و این موضوع از دغدغه‌های جدی من در دوران مسئولیت بوده است.
معاون پیشین صدا رسانه ملی با اشاره به روند برنامه‌ریزی شبکه‌های رادیویی گفت: جدول پخش  شبکه‌ها تا پایان فروردین‌ماه بسته شده و برای مناسبت‌هایی چون ۲۲ بهمن جانمایی‌ها صورت گرفته، برای روز قدس همچنین برنامه‌های سحرگاهی، اذانگاهی و ارتباط با اماکن متبرک با دقت و بدون شتاب‌زدگی در دستور کار قرار گرفته است. رادیو ، تصمیم‌های مهم خود را گرفته است.
در ادامه این مراسم، برخی از مدیران شبکه‌های رادیویی درباره ویژگی‌های مدیریتی و اخلاقی علی بخشی‌زاده سخن گفتند.
پهلوانیان: شاگردی در محضربخشی‌زاده افتخار من است
در ادامه این مراسم، احمد پهلوانیان با قدردانی از اعتماد ریاست سازمان و معاونت صدا بیان کرد: توفیق حضور در جمع مدیران رادیو برای من ارزشمند است و ارادت من به آقای علی بخشی‌زاده به سالیان دور بازمی‌گردد. ایشان را همواره به عنوان الگویی از اخلاق، اخلاص و مدیریت رسانه‌ای شناخته‌ام و شاگردی در محضر ایشان را افتخار خود می‌دانم.
وی با اشاره به جایگاه رسانه ملی افزود: فعالیت در سازمان صداوسیما، به‌ویژه در شرایط پیچیده سیاسی و اجتماعی امروز، فرصتی ارزشمند برای خدمت به مردم و نظام اسلامی است که نیازمند مسئولیت‌پذیری، تعهد و نگاه راهبردی است.؛ همچنین شاگردی در محضر بخشی‌زاده افتخار من است
پهلوانیان با اشاره به شرایط امروز جهان و کشور تأکید کرد: در جهانی آکنده از تحولات سیاسی و اجتماعی، حضور و ایفای نقش مؤثر رسانه ملی اهمیتی دوچندان دارد و توفیق خدمت در چنین جایگاهی نعمتی است که شکر آن به‌سادگی میسر نیست.
وی افزود: بارها با خودم فکر کرده‌ام که ممکن بود در یک شرکت خدماتی مشغول باشیم که البته آن هم محترم است، اما اینکه در رسانه ملی، ذیل پرچم ولایت حضرت آقا باشیم و خدمتگزار کشور عزیزمان، مردم بی‌نظیرمان و سرباز ولی‌عصر (عج) باشیم، توفیق بزرگی است.
مجتهد: رادیو در مدیریت بحران‌های رسانه‌ای نقشی تعیین‌کننده داشته است
در بخش پایانی این مراسم، مهدی مجتهد، قائم‌مقام رئیس سازمان صداوسیما، با اشاره به نقش رسانه ملی در سال‌های اخیر گفت: در بحران‌های مختلف، چه نظامی و چه غیرنظامی، صداوسیما حضوری مؤثر و تعیین‌کننده داشته و این نقش مرهون تلاش شبانه‌روزی همکاران در بخش‌های مختلف سازمان، به‌ویژه حوزه رادیو بوده است.
ارسال یک پاسخ