پارلمان تونس لایحه‌ای درباره الزام به اعلام مخالفت با دخالت نظامی در لیبی و نیز پایبندی این کشور به اصل بی‌طرفی را تصویب نکرد.

پارلمان تونس لایحه‌ای درباره دخالت نظامی در لیبی را تصویب نکرد/ تظاهرات علیه راشد الغنوشی

به گزارش عصر ازادی به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، پارلمان تونس لایحه ارائه شده از سوی حزب “قانون اساسی آزاد” درباره الزام پارلمان به اعلام مخالفت با دخالت نظامی در لیبی و نیز پایبندی تونس به اصل بی‌طرفی را رد کرد.

پارلمان تونس در بیانیه‌ای در صفحه خود در فیسبوک اعلام کرد: این لایحه با ۹۴ رای موافق، ۶۸ رای مخالف و هفت رای ممتنع تصویب نشد.

بر اساس ماده ۱۴۱ قانون داخلی پارلمان تونس، شرط تصویب لایحه در این پارلمان کسب ۱۰۹ رای موافق است.

لایحه ارائه شده از سوی حزب قانون اساسی آزاد مداخله ترکیه در امور لیبی و طرفداری حزب النهضه از این محور را محکوم می‌کند.

از سوی دیگر جلسه حسابرسی راشد الغنوشی، رئیس پارلمان تونس به دلیل روابطش با فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی و تبریک به او به دلیل کنترل نیروهای این دولت بر پایگاه نظامی الوطیه در مه گذشته ادامه دارد.

همچنین میدان باردو در پایتخت تونس روز دوشنبه شاهد اعتراضات گروهی از فعالان و چهره‌های سیاسی در مقابل ساختمان پارلمان با عنوان “تحصن برکناری۲” بود.

در این تحصن که با مجوز مسؤولان تونس انجام شد، نزدیک به ۲۰۰ تن و در راس آنها عماد بن حلیمه، فعال حقوقی شرکت داشتند.

این تحصن دو ساعت ادامه داشت و در آن شعارهای متعددی سر داده شدند از جمله اینکه از الغنوشی خواسته شد ریاست پارلمان را رها کند.

آنها الغنوشی را متهم کردند که از اختیاراتش فراتر رفته است.

این تجمع همزمان با جلسه پارلمان برای بررسی لایحه مخالفت با دخالت‌های خارجی در لیبی کشور همسایه تونس بود.

در جریان این جلسه تعدادی از نمایندگان تنها تمرکز بر مداخله ترکیه به رغم اینکه کشورهای زیادی در نزاع لیبی دست دارند را محکوم کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.