فروش شیشه‌شوی خانگی به‌جای محلول ضدعفونی کننده در تبریز

به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از ایسنا مدیر کل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی از صدور حکم پرونده مربوط به واحد تولیدی محلول ضد عفونی کننده تقلبی در تبریز خبر داد.

سید احد یوزباشی گفت: طبق گزارش مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان مبنی بر فروش محلول ضدعفونی کننده بدون مجوز بهداشتی توسط یک واحد صنفی در تبریز، به محل مورد نظر مراجعه شد و پس از بررسی و انجام آزمایشات لازم مشخص شد که محلول ارائه شده به لحاظ کیفی قابل استفاده به‌عنوان محلول ضدعفونی نبوده و ایمنی لازم را نداشت؛ همچنین مشخصات مندرج بر روی کالا نیز جعلی و فاقد مولفه‌های لازم تولیدی بود و صرفا می‌تواند به عنوان شیشه شوی خانگی مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: مقدار کالای کشف شده 1220 لیتر بوده که ارزش اولیه آن بیش از 2/2 میلیارد ریال برآورد شده است؛ پس از احضار متهم و اخذ اظهارات وی و تفهیم اتهام، به دلیل دفاعیات غیرموجه و مدارک موجود در پرونده تخلف نامبرده محرز و مسلم بوده است.

به گزارش روابط عمومی تعزیرات حکومتی استان، وی ادامه داد: طبق قانون تعزیرات حکومتی از حیث تخلف تقلب در فروش محصولات ضد عفونی در مجموع به پرداخت 5/5 میلیارد ریال محکوم شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.