سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی از اختصاص ۲ هزار و ۳۵۶ میلیارد تومانی تسهیلات ویژه برای کسب‌ و کارهای آسیب‌دیده از ویروس کرونا در این استان خبر داد.

مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در آذربایجان‌شرقی ۲ هزار و ۳۵۶ میلیارد تومان تسهیلات می‌گیرند

به گزارش عصر ازادی به نقل از ایسنا،حسین فتحی روز یکشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اظهار داشت: شیوه‌نامه پرداخت تسهیلات ویژه بنگاه‌های به‌شدت آسیب‌دیده از ویروس کرونا در استان آذربایجان‌شرقی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شده و بر این پایه، سه نوع تسهیلات به ترتیب ۶ میلیون، ۱۲ میلیون و ۱۶ میلیون تومانی فراهم شده است.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی درباره شرایط و ضوابط پرداخت تسهیلات به واحدهای کسب و کار بر اساس شیوه‌نامه اعلامی افزود: واحدهای مشمول، باید فهرست بیمه شاغلان مربوط به اسفند ۱۳۹۸ را به سازمان تامین اجتماعی ارائه کرده باشند و در پرداخت تسهیلات اولویت با واحدهایی است که فهرست شاغلان مربوط به فروردین ۹۹ را تا پایان اردیبهشت ۹۹ به سازمان تامین اجتماعی ارائه کرده باشند.

وی یادآوری کرد: در صورتی که شاغلان واحدهای مشمول از مقرری بیمه بیکاری در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد ۹۹ استفاده کنند مشمول دریافت این تسهیلات نخواهند شد و ثبت‌نام در سامانه کارا صرفا هیچ‌گونه حقی را برای متقاضی نخواهد کرد.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه خدمات سامانه کارا  برای متقاضیان رایگان است، از متقاضیان این تسهیلات در استان خواست به دقت نسبت به مطالعه و بررسی شرایط و ضوابط اعلامی در سامانه اقدام نموده تا بدون ابهام و با داشتن آگاهی نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

فتحی متذکر شد: در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با هدف حمایت و پشتیبانی از کسب و کارهای به‌ شدت آسیب‌دیده از کرونا  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امکان ثبت‌نام کارفرمایان مشمول این حمایت را در سامانه کارا به آدرس اینترنتی https://kara.mcls.gov.ir را فراهم کرده که همچنان ثبت‌نام در این سامانه برای متقاضیان دارای شرایط در استان ادامه دارد.

وی با تبیین فرآیند پرداخت این تسهیلات به صاحبان واحدهای کسب و کار خصوصی و تعاونی مشمول طرح به‌صورت کارفرمایی و خویش‌فرمایی اعلام کرد: آن دسته از بنگاه‌هایی که در رسته‌های ۱۴ گانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته‌اند و دارای کد بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی هستند و مبادرت به حفظ اشتغال موجود کرده‌اند مشمول این تسهیلات هستند.

فتحی با اعلام آخرین وضعیت طرح‌های تسهیلات روستایی نهادهای حمایتی اعلام کرد: تاکنون تعداد ۲ هزار و ۹۷۹ طرح به میزان مبلغ ۱۱۲۵ میلیارد ریال و با پیش‌بینی اشتغال ۳ هزار و ۷۵۳ نفر  تصویب شده است.

فتحی افزود: عملکرد تسهیلات مشاغل خانگی استان از سهم سال ۹۸ تا ۲۷ خرداد سال‌جاری براساس سهمیه ابلاغی به بانک، از سوی بانک‌های عامل ۷۲ هزار میلیون ریال و تعداد طرح‌های ارسالی به بانک ۲۲۴ طرح با مبلغ ۷۵ هزار و ۷۰۰ میلیون ریال و تسهیلات پرداختی به ۱۸۵ طرح با مبلغ ۶۲ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال می‌باشد که تاکنون ۸۷ درصد پرداخت شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.