جلسه ایجاد پنجره واحد خدمات سرمایه گذاری با حضور مدیران ارشد اداره کل امور اقتصادی و دارایی، امور مالیاتی، سازمان ثبت اسناد و املاک، تامین اجتماعی و سایر ادارات و سازمان های مربوطه در محل اتاق تبریز برگزار شد.

جلسه ایجاد پنجره واحد خدمات سرمایه گذاری دراتاق تبریز

به گزارش عصر ازادی ،دکتر یونس ژائله رئیس اتاق تبریز در سخنانی با اشاره به اهمیت موضوع ایجاد پنجره واحد خدمات سرمایه گذاری در استان یادآور شد: این طرح در سال ۹۸ در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان  از طرف اتاق تبریز پیشنهاد شد  و بعد از تصویب برای عملیاتی نمودن این مصوبه به شورای گفتگوی مرکز ارائه گردید که در تاریخ هفدهم اسفند نود و هشت در سی و ششمین نشست هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزه های کسب و کار توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی تصویب شد.
رئیس اتاق تبریز در خصوص عملیاتی نمودن این پیشنهاد افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در مرکز، استان های تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز به عنوان استانهای منتخب برای اجرای این پروژه به عنوان پایلوت انتخاب شده اند. و این استانها موظف شده اند  اقدام لازم در خصوص عملیاتی نمودن این ایده را فراهم آورند.
وی از کلیه مدیران دستگاه های اجرایی ذی ربط در این خصوص خواست تا با معرفی کارشناسان تصمیم گیرنده که در اتاق تبریز مستقر خواهند شد امکان تسهیل صدور مجوز های کسب و کار در حداقل زمان ممکن را فراهم آورند.
علی اصغر عباس زاده مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان در خصوص ایجاد پنجره واحد مجازی در استان یادآور شد: خوشبختانه استان تجربه خوبی در ایجاد پنجره واحد فیزیکی از سال های قبل داشته است و این نشست در راستای عملیاتی نمودن مصوبه سی و ششمین نشست هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزه های کسب و کار توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی است که استان ها ذکر شده را ملزم نموده که پنجره واحد خدمات سرمایه گذاری را ایجاد نمایند و اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان ها به عنوان ناظر این طرح عمل خواهد نمود.
مدیر کل امور اقتصادی و دارای استان در ادامه افزود: این اداره کل و اتاق تبریز برای اجرای نمودن فاز اول این طرح  از سازمان های مربوطه ای همچون، سازمان های مالیاتی استان در راستای ارائه کد اقتصادی و ثبت نام ارزش افزوده، سازمان ثبت اسناد و املاک، اداره کل اشاره و فرهنگ اسلامی برای انتشار آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی دعوت به عمل آمده است تا زمان ثبت شرکت در استان حداکثر در طول ۷۲ ساعت تحقق یابد.
وی با اشاره به تجربه ایجاد پنجره واحد فیزیکی در استان  از سازمان ها و ادارت مربوطه خواست تا از توانمند ترین کارشناسان خود برای حضور در اتاق تبریز بهر ه مند گردند.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان با اشاره به زمان مقرر شده که می بایست پنجره واحد سرمایه گذاری مجازی تا بهمن ماه سال جاری عملیاتی گردد، اظهار امیدواری نمود: با ایجاد پنجره واحد خدمات سرمایه گذاری در راستای بهبود فضای کسب و کار استان و کشور و ارتقاء رتبه کشور در فضای کسب و کار از  ۱۷۸ در بین ۱۹۰ کشور اقداما ت موثری صورت  گیرد.
غلامرضا شریفی رئیس سازمان امور مالیاتی استان با اشاره به آمادگی کامل این زمان برای ارائه خدمات به فعالان اقتصادی در پنجره واحد سرمایه گذاری مجازی در خصوص خدمات ارائه شده این زمان یاد آور شد: حدود ۸۰ درصد خدمات این سازمان به صورت الکترونیکی ارائه می گرددو این سازمان در صدد ان است در کوتاه ترین زمان ممکن صد در صد خودمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه دهد .
جعفر سمساری مدیر کل  سازمان تامین اجتماعی استان نیز با یادآوری  این نکته که در آینده نزدیک تمام خدمت سازمان به صورت الکترونیکی خواهد بود. در خصوص بهبود فضای کسب و کار استان پیشنهاد داد: به منظور اثر گذاری بیشتر پنجره واحد خدمات سرمایه گذاری مجازی شیوه نامه و وظیفه دستگاه های  ذی ربط مشخص گردد و سازمان ها با معرفی کارشناسان خبر بتوانند نقش موثری در توسعه اقتصادی استان و کشور ایفاء نمایند.
محمد افخمی مدیرکل اسناد و املاک استان آذربایجان شرقی با اشاره به این نکته که عمده اقدامات این اداره کل به صورت مکانیزه و در مرکز استان متمرکز است در خصوص زمان در نظر گرفته شده برای ثبت شرکت (۷۲ ساعت) خاطر نشان کرد: با توجه به ایجاد زیر ساخت های لازم برای ارائه خدمات به صورت الکترونیکی در صورتی که متقاضیان مدارک و مستندات خود را به موقع تحویل دهند در زمان کمتر از زمان مطرح شده امکان ثبت شرکت در استان موجود است.

مهدی قهرمانی دبیر کل اتاق تبریز با اشاره به تجربه اتاق تبریز و سازمان صمت در ایجاد پنجره واحد گفت: سازمان ها و ادارت مربوطه باید تلاش نمایند با مستقر نمودن کارشناسان مجربی که حق امضاء و دسترسی مناسبی به سیستم سازمان مربوطه دارند در ایجاد و تقویت پنجره واحد خدمات سرمایه گذاری موفق عمل نموده و از بروکراسی های زاید اداری جلوگیری نمایند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.