با حضور اعضای کمیسیون بند 20 شورای اسلامی شهر کرج، مدیر منطقه 7 شهرداری کرج، رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرج و دیگر مسئولین شهرداری کرج، موضوع مشاغل مزاحم و صنوف آلاینده در این منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

شهرداری انتقال مشاغل مزاحم و صنوف آلاینده را در اولویت قرار دهد/ مشاغل مزاحم حاضر به خروج از محدوده شهر نیستند

عصرآزادی آنلاین، در این جلسه به بررسی مشاغل مزاحم و صنوف آلاینده در منطقه 7 شهرداری کرج، پرداخته شد.
در این جلسه نبیونی عضو شورای اسلامی کلانشهر کرج نیز در خصوص انتقال مشاغل مزاحم و صنوف آلاینده اظهار داشت: تا زمانی که این امر به عنوان یکی از دغدغه های اصلی مجموعه مدیریت شهری کرج مطرح نباشد نمی توان در این خصوص برنامه ریزی های لازم را انجام داد.
محمد نبیونی در ادامه با بیان اینکه موضوع مشاغل مزاحم باید در مناطق به شکل جدی تری اعمال شود، اظهارداشت: انتقال مشاغل شهری و مزاحم هشت ماهی است که با جدیت دنبال می شود و لازم است، بر اساس مطالعه و بررسی های دقیق انجام شود؛ هر چند نباید از مسئله انتقال این صنوف به مجتمع صنفی شیخ آباد غافل شویم، چرا که شهرداری در این خصوص به تعهدات خود عمل کرده است.
خلیلی اردکانی عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرج نیز در این جلسه، خاطرنشان کرد: درخصوص مشاغل مزاحم و آلاینده لازم است مناطق دهگانه شهرداری کرج مطالعات لازم را در این خصوص به سرانجام رسانده باشند و هر یک از مناطقی که در ارائه گزارش صنوف آلاینده و مزاحم خود تا کنون اقدامی ننموده است در کمیسیون بند 20 آتی مطرح شوند.
دشتگرد دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرج، با تاکید بر لزوم مطالعه در نحوه انتقال مشاغل تصریح کرد: لازم است در خصوص مشاغل مزاحم موجود در منطقه مکان یابی و پراکندگی های لازم بر روی نقشه صورت پذیرد تا بتوانیم در این خصوص گام های موثری را در شهر برداریم.
رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرج اظهار داشت: با بیان اینکه انتقال صنایع و مشاغل مزاحم می تواند در ترافیک و روان سازی آن و بهداشت و ایمنی محیط نقش مهمی داشته باشد افزود: نگاه ما همواره نگاه اقتصادی نیست بلکه نگاه زیست محیطی است.
عباس وحیدی، در خصوص انتقال سنگ فروشان مستقر در اراضی کاظم آباد با پیش بینی زیرساختهای اولیه تاکید کردند.
مدیر منطقه 7 شهرداری کرج نیز با بیان اینکه دست یافتن به این مهم با همکاری و همدلی سایر دستگاه های خدمات رسان در شهر و دیگر معاونت ها و سازمان به ثمر می نشیند؛ اظهار داشت: ایجاد گره ها و مزاحمت های ترافیكی و بروز مزاحمت های بصری در منظر شهری از جمله آلودگی های مشاغل مزاحم محسوب می شود.
وی با توجه به وجود تعداد بالای صنف سنگ فروشان در این منطقه تاکید کرد: لازم است نسبت به صنف سنگ فروشان در کمیسیون بند 20 به صورت جداگانه بپردازیم، چرا که این صنف حاضر به خروج از مکانی که هم اکنون در آن مستقر هستند نمی باشند؛ لذا در این خصوص عزم و اراده ی جدی ای را می طلبد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.