رئیس انجمن فولاد آذربایجان شرقی: امکان توسعه صنعت فولاد به عنوان یک صنعت پایه در کشور با کاهش بورکراسی های اداری مدنظر قرار گیرد

با هدف توسعه صادرات محصولات فولادی؛ راهکارهای صادرات فولاد در شرایط کرونا و پسا کرونا بررسی شد حضور اعضای انجمن فولاد و سازمان صمت آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی تبریز

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: جلسه کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی تبریز با هدف توسعه صادرات محصولات فولادی و در موضوع “بررسی زمینه ها و راهکارهای صادرات فولاد در شرایط کرونا و پسا کرونا” با حضور اعضای انجمن فولاد آذربایجان شرقی و مسئولان سازمان صمت استان برگزار شد.
عضو هئیت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز و رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات با تاکید بر این نکته که هدف از برگزاری این جلسات احصای مسائل و مشکلات انجمن های صنعتی استان در بخش های مختلف است گفت: این اولین جلسه کمیسیون صادرات و مدیریت واردات است که با انجمن فولاد استان برگزار می گردد.
سید یوسف حسینی افزود:  با همکاری ها و هم افزایی های صورت گرفته امکان حل مسائل و مشکلات تولید کنندگان و صادر کنندگان استان در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم گردد.

▪️بخشنامه های ضد و نقیض، در راستای تضعیف تولید و تولید کننده!

رئیس هیئت مدیره انجمن فولاد آذربایجان شرقی با یادآوری این نکته که استان در حوزه زنجیره فولاد نسبت به سایر مناطق کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است افزود: این صنعت بعد از صنعت پتروشیمی و میعانات گازی رتبه ویژه ای را در اقتصای استان و کشور به خود اختصاص می دهد و با توجه به ظرفیت موجود به اکثر کشورهای همسایه صادرات دارد.
کریم رحیمی در خصوص مسائل و مشکلات صنعت فولاد استان هم اضافه کرد: عدم برگشت ارزش افزوده واحدهای فولادی استان که این واحد های را با مشکل سرمایه در گردش مواجه می نماید، بخشنامه های ضد و نقیضی که عملا در راستای تضعیف تولید و تولید کننده می باشد، بی ثباتی نرخ ارز، صادرات ریالی تولیدات بخش فولاد و اصرار دولت بر بازگشت ارز از قبل صادرات این محصولات که به ریال صادر شده و مشکلات گمرکی از عمده مشکلات این بخش از صنعت استان است.
وی از مسئولان سازمان صمت و اتاق بازرگانی تبریز خواست با دعوت از مسئولان استان در موارد طرح شده، امکان توسعه این صنعت را به عنوان یک صنعت پایه با کاهش بورکراسی های اداری مدنظر قرار دهند.

▪️امکان جهش تولید با هدف توسعه همه جانبه بخش های کشور

رئیس اداره بازرگانی خارجی و نماینده ویژه سازمان در تجارت خارجی استان نیز گفت: در راستای توسعه صادرات خوشبختانه نقشه راه توسعه صادرات از طرف وزارت صمت تهیه و به سازمان ابلاغ شده است که بسیار حائز اهمیت می باشد.
محمد نقی هنربر افزود: با مرتفع نمودن مسائل و مشکلات پیش روی صادرکنندگان در بخش های مختلف اقتصادی، امکان جهش تولید در کشور با هدف توسعه همه جانبه کشور فراهم خواهد شد.

▪️هم افزایی فعالان اقتصادی و صنعتی، مهمترین عامل حل مشکلات

دبیر کمیسیون صادرات و مدیریت واردات نیز گفت: در جلسات آتی با دعوت از مسئولان ذیربط تلاش خواهیم نمود مسائل و مشکلات موجود بر سر راه این صنعت مادر در استان را مرتفع نماییم.
علی شاهد، همکاری و هم افزایی فعالان اقتصادی و صنعتی آذربایجان شرقی را مهمترین عامل حل مسائل و مشکلات اقتصادی استان خواند و افزود: با همکاری های صورت گرفته در بخش های مختلف اقتصادی، آذربایجان شرقی به جایگاه شایسته خود در کشور و منطقه نائل خواهد گردید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.