مدیر مرکز رشد و واحدهای فناور مراغه گفت: سال گذشته ۲۵ ایده واحد فناور در این مرکز پذیرش و در سال جاری تاکنون درخواست ۴۰ متقاضی دیگر نیز در دست بررسی است که بیشتر آنها به مرکز اضافه می‌شوند.

پذیرش ۴۰ واحد متقاضی در مرکز رشد مراغه در دست بررسی است

به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از ایرنا رسول معروفی آذر در گفت و گو با اظهار داشت: یکی از بخش های مهم پارک علم و فناوری، مرکز رشد واحدهای فناور است که افراد حقیقی و حقوقی صاحب ایده و طرح های نوآور و فناور می توانند در این بخش مستقر شده و علاوه بر استفاده از امکانات و زیرساخت های پارک از حمایت های مختلف مرکز رشد نیز برخوردار شوند.
وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه وزارت علوم تحقیقات و فناوری مرکز رشد واحدهای فناور مراغه با همکاری دانشگاه مراغه و پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در اواخر سال ۹۰ آغاز به فعالیت کرده است.
وی گفت: از سال ۹۳ تا سال ۹۷، ۱۱ واحد در این مرکز پذیرش شده و در سال ۹۸ با رشد چشمگیر مواجه و تعداد واحدهای پذیرش شده به ۲۵ واحد افزایش یافته است.
معروفی آذر به حمایت های مرکز رشد از واحدهای فناور اشاره کرد و گفت: تسهیلات مادی تا صد میلیون تومان، استفاده از طرح سرباز فناور و گذراندن خدمت سربازی در مرکز رشد، معافیت مالیاتی ۱۵ ساله شرکت های مستقر و برگزاری دوره های آموزشی و مشاوره ای از جمله حمایت های این مرکز است.
مدیر مرکز رشد مراغه به اهمیت فعالیت های مرکز رشد جهت ایجاد کسب و کارهای جدید و حمایت از تولید داخلی اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت مرکز رشد و حساسیت های مسوولان و جهت جلوگیری از تعطیلی احتمالی مرکز رشد مراغه، برنامه های مختلفی در راستای ارتقا عملکرد این مجموعه تنظیم و اجرا شده است.
معروفی آذر گفت: برگزاری اولین رویداد استارتاپی به میزبانی مراغه، برگزاری منظم جلسات شورای فناوری مرکز رشد، برگزاری دوره های آموزشی، ارتباط موثر و مستمر با مسوولان شهرستانی و استانی، اطلاع رسانی و معرفی مرکز رشد در سطح شهرستان و اعزام رایگان متقاضیان به نمایشگاه های مختلف از جمله اقدامات مرکز رشد مراغه در این راستا بوده است.
وی به تسهیلات پرداختی به واحدهای فعال در مرکز رشد مراغه اشاره کرد و گفت: در مدت فعالیت مرکز مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای واحدهای پذیرش شده مورد تصویب قرار گرفته است.
وی به مشکلات مرکز اشاره کرد و گفت: نبود فضای کافی و مناسب و ساختمان قدیمی با اتاق های محدود برای فعالیت واحدها( ۱۳ اتاق) از اصلی ترین دغدغه های مرکز رشد مراغه است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.