معاون پیشگیری بهزیستی استان با اشاره به عملکرد بهزیستی استان در رابطه با مبارزه با مواد مخدر، گفت: در حوزه درمان و بازتوانی، 60 مرکز در سطح استان فعال بوده و به 27 هزار و 500 نفر خدمات ارائه شده است.

فعالیت ۶۰ مرکز در حوزه‌ی درمان و بازتوانی بهزیستی آذربایجان شرقی

به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از ایسنا سوسن محسنی با اشاره به اهمیت و کارکرد سازمان‌های مردم نهاد فعال در امر پیشگیری و درمان اعتیاد، خاطرنشان کرد : در این راستا در حوزه پیشگیری اولیه با رویکرد اجتماع محور، 160 تیم و موسسه پیشگیری در 414 محیط شامل محلات شهری و روستائی – محیط های آموزشی و محیط های کار فعال هستند.

وی افزود: طی یک‌سال گذشته از هفته مبارزه با مواد مخدر سال 98 تاکنون، حدود یک میلیون نفر تحت پوشش برنامه‌های پیشگیری اولیه و آگاهسازی این اداره کل قرار گرفته‌اند.

وی در رابطه با اقدامات انجام شده در حوزه کاهش آسیب، گفت: از سال گذشته حدود دو هزار بیمار، خدمات کاهش آسیب شامل برنامه های آموزشی، بسته های بهداشتی و حمایت‌های اقامتی و غذایی و غیره از مراکز دریافت کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، محسنی با اشاره به شرایط فعلی جامعه به دلیل کرونا، گفت: علی‌رغم وضع موجود، مداخلات و نظارت بهزیستی در حوزه مواد مخدر همچنان ادامه دارد، اما در اَشکال و قالب های متفاوت نسبت به قبل، به عنوان مثال، در حوزه پیشگیری، برنامه های آگاه سازی به جای ارتباطات چهره به چهره و برگزاری کلاس های آموزشی از طریق فضای مجازی صورت می گیرد و همچنین نظارت بر عملکرد مراکز بصورت آنلاین و در صورت لزوم حضوری انجام می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.