یونس ژائله: بازار چین برای تولیدکنندگان ما یک فرصت بزرگ است

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: از اولین نمایشگاه مجازی سه بعدی در ایران با عنوان “ایپک اکسپو” در محل اتاق بازرگانی تبریز رونمایی گردید.
در این مراسم استارت آغاز به کار نمایشگاه مجازی “ایپک اکسپو” توسط مسئولان رده بالای استانی زده شد تا بازاریابی و فعالیت بازار مجازی محصولات داخلی کلید بخورد.

در این جلسه رئیس پارک علم و فناوری استان از به تولید انبوه سه محصول دانش بنیان شامل لامپ های لیزری، خط تولید پیستون دریایی و بردهای الکترونیکی در آینده نزدیک خبر داد و رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی هم از میزبانی تبریز در چهار نمایشگاه تخصصی سخن گفت که برنامه های ویژه ای برای آن تدارک دیده شده است.

از ضرورت های ایجاد چنین نمایشگاه مجازی نیز می توان به فعال بودن بودن بیش از ۸۰ درصد واحدهای اقتصادی آذربایجان شرقی در فضای مجازی، محدودیت‌هایی مانند شیوع ویروس کرونا به عنوان مانعی برای ارتقای توان تولید، افزایش سطح تحصیلات جامعه و ارتقای فرهنگ استفاده از خدمات الکترونیکی و روند رو به رشد اقتصاد دیجیتالی و بستری مناسب برای خلق ثروت عنوان می گردد.
این نمایشگاه در حوزه های صنایع مواد غذایی، چرم، کیف و کفش، لوازم خانگی، صنایع چوبی و مبلمان، فرش و صنایع دستی، صنایع الکترونیک، صنایع شیمیایی، صنعت خودرو، ماشین آلات و صنایع نساجی می باشد.

▪️ایپک اکسپو ایده ای فراتر از دیجی کالاست

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هزاران نمونه محصولات فناورانه در خدمت اقتصاد کشور هستند گفت: اقتصاد دیجیتالی همانا فرصت‌های برابر برای ورود به بازار، حذف واسطه ها، فروش به قیمت رقابتی، کوچک و چابک شدن شرکت ها و در یک کلام فشرده شدن مکان و زمان است.
عبدالرضا واعظی با ذکر این نکته که فیس بوک به تنهایی ۱۱ درصد GDP (تولید ناخالص ملی) اقتصاد آمریکا را به خود اختصاص داده است افزود: در بحران کرونا شرکت هایی که زیرساخت فعالیت دیجیتالی داشتند توانستند از طریق دورکاری در بازارسنتی فعالیت نمایند.
وی اضافه کرد: ایپک اکسپو فراتر از دیجی کالاست که یک فروشگاه واقعی را متداعی می سازد.

▪️کرونا روی آوردن به فناوری‌ ها را به ما آموخت

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بعد از تهران بزرگترین دیتاسنتر غرب و شمال غرب کشور در راستای توسعه و گسترش IT و ITC و پیام رسانها افتتاح گردید که قابل تقدیر بود گفت: اگر کرونا دردسرهای زیادی ایجاد کرد اما روی آوردن به فناوری‌های مدرن و آموزش از راه دور نیز از مزایای این ویروس بود.
محمدرضا پورمحمدی افزود: این نمایشگاه گام بزرگی در راستای معرفی کالاها از طریق پیشرفت فناوری هاست تا در اقتصاد جهانی نقش مهمی ایفا نمائیم.

▪️محصولات ساخت تبریز در ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است

رئیس اتاق بازرگانی هم گفت: این نمایشگاه باید به محل فروش و تحویل کالا در محل تغییر داده شود.
یونس ژائله با ذکر این نکته که وقتی در ایران محصولات ساخت تبریز مطرح می‌شود این امر از اهمیت ویژه ای برخوردار می گردد افزود: بازار چین برای ما یک فرصت بوده و می تواند برای محصولات ما یک بازار بزرگ تلقی گردد.

▪️نمایشگاه های مجازی مکمل روش های سنتی هستند

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی هم گفت: در فضای امروز، روش های زندگی بشر تغییر کرده و الزاماتی که در بحران کرونا به وجود آمده را دوچندان می‌کند.
داود بهبودی نمایشگاه های مجازی را مکمل روش های سنتی دانست و افزود: اینگونه نمایشگاه هد حلقه تکمیلی بوده و کارآمدی نمایشگاه های سنتی را افزایش خواهد داد
وی اضافه کرد: ماهیت کار در فضای مجازی مرز جغرافیایی نمی‌شناسد و تمام مردم جهان می توانند از آنها استفاده نمایند و بازار هدف تلقی گردد.

▪️در آستانه یک انقلاب سایبری قرار گرفته‌ایم

رئیس انجمن مدیران صنایع آذربایجان شرقی نیز، تبریز دا خاک کارآفرین پروری دانست و گفت: این عزیزان از سنوات گذشته تا به حال خوش درخشیده اند.
شریف زادگان افزود: سرعت تغییرات در جهان بسیار سریع است و نگرش‌ها عوض شده و جهانی شدن به سویی رفته که همه کشورها در این راستا حرکت نمایند.
وی اضافه کرد: در آستانه یک انقلاب سایبری قرار گرفته‌ایم و ایجاب می‌کند تا شهرهای ما نیز به سوی شهرهای هوشمند حرکت نمایند.

شایان ذکر است معرفی محصولات و برندسازی واحدها، فروش‌آنلاین و داده کاوی اطلاعات مشتریان، ایجاد فضای ایده آل برای انتخاب کالا، داشتن غرفه مجازی اختصاصی و شخصی سازی شده، ارائه خدمات مشاوره کسب و کار، ایجاد ارتباط موثر مابین واحدهای مختلف، ارائه خدمات متمرکز مولتی‌مدیا گرافیکی و تبلیغاتی از جمله مزایای این نمایشگاه مجازی عنوان شده است.
همچنین ویژگی این نمایشگاه مجازی قابلیت به روز رسانی و توسعه نوآورانه نرم افزاری، امکان نمایش ۳۶۰ درجه از کالاهای نهایی و نمایش سه بعدی و شبیه سازی شده محصول می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.