معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد؛ اهر، بناب و چاراویماق، شهرستانهای پرشیوع کرونا در آذربایجان شرقی فرماندار تبریز بار دیگر با تمسک به قانون، اعضای شورای شهر را از دخالت در امور اجرایی منع کرد!

در جلسه شورای اداری شهرستان تبریز اعلام شد؛ اجرای بسیار کمرنگ پروتکل های بهداشتی در شبکه حمل و نقل عمومی تبریز

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: نخستین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز در سال ۹۹ با حضور فرماندار و شهردار تبریز، منادی، بیگی و متفکرآزاد نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، مسئولان بهداشتی و نمایندگان دستگاه های اجرایی سطح شهرستان برگزار شد.
در این نشست مقرر گردید که هر ۶ منتخب مردم تبریز در مجلس می توانند در جلسات آتی شورای اداری شهرستان حضور یافته و در حل مشکلات جاری یاریگر مسئولان باشند، نکته جالبی که فرماندار تبریز به طور رسمی آن را به سمع و نظر نمایندگان مجلس رساند.

معاون فرماندار تبریز در ابتدای این جلسه مهمترین عامل پیشبرد ادارات را تعامل بین مدیر و کارکنان دانست و گفت: یافتن جایگزین مناسب برای افرادی که به مرخصی رفته اند امر بسیار مهمی است تا موجبات رضایت مندی ارباب رجوع را فراهم آورد.
علیرضا رجبی، حل تاخیر در مکاتبات، برقراری میزخدمت، ارتباط مدیران با بخش صنعت، قطع انشعابات مراکز علمی و تولیدی و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز را از جمله مواردی دانست که باید مدنظر مسئولان قرار گیرد.

▪️در وسایل حمل و نقل عمومی کمترین پروتکل‌ها اجرایی می شود

گزارش شبکه بهداشت شهرستان تبریز در مورد بیماری کرونا نیز حاکی از آن است که طبق نظر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، آذربایجان شرقی در هفته‌های اخیر جزو استانهای وضعیت قرمز بوده و بروز و شیوع زیادی داشته است.
عباسعلی درستی ادامه داد: این روزها موارد مثبت آذربایجان شرقی بیشتر از فروردین ماه سال جاری است و گاه تعداد مرگ و میر نیز بیشتر از آن روزهاست.
وی افزود: تقریباً از هزار نفری که نمونه‌برداری از آنها صورت گرفت حدود ۴۰ درصد مثبت اعلام شد که پس از استان‌های فارس و خوزستان قرار داریم.
درستی، شهرستانهای اهر، بناب و چاراویماق را دارای بیشترین مناطق پرشیوع کرونا اعلام نمود و اضافه کرد: در تبریز نیز ععلاً ۶۰ درصد پروتکل های بهداشتی رعایت می‌شود به طوری که در وسایل حمل و نقل عمومی کمترین پروتکل‌ها اجرایی می گردد.
وی با ذکر این نکته که افزایش تعداد بستری های کرونا نسبت به اوایل بحران نشان می‌دهد که ویروس هنوز هم ضعیف نشده است تاکید کرد: در آمار فوتی ها ۶۰ درصد و در مبتلایان نیز ۴۵ درصد را مرد‌ها تشکیل می دهند و شیوع بیماری کرونا در مناطق عباسی، فهمیده، یوسف آباد، خطیب و رسالت نیز بیشتر از سایر مناطق است.

علاوه بر کسری بودجه، نصف آن هدفمند نیست

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در اظهارات خود از اقدام خلاف قانون دولت در مسائل جاری سخن گفت و افزود: موضوع بحران اداری به شورای عالی مدیریت بحران واگذار گردیده است که به ریاست روحانی خواهد بود و متاسفانه تنها در ستاد مقابله با کرونا تشکیل شد که عملاً امکانات و اقدامات، سازماندهی نشده اند.
احمد علیرضابیگی اضافه کرد: اکنون با کسری بودجه مواجه هستیم که نصف آن هدفمند نبوده و با شرایط نگهداشت باید مدیریت گردد که افزایش تورم را در بازه زمانی شهریور و مهرماه خواهد داشت.
وی تاکید کرد: فقدان عدالت و گسترش چپاولگری ها تاسف آور بوده و روزانه در کشور اخبار متعددی شنیده می شود که موجب عصیان عمومی خواهد بود.
بیگی تعطیلی واحدهای صنعتی را نیز مصیبت‌بار دانست و بر ارائه راهکارهای لازم تاکید کرد.

▪️در گیر و دار بحران کرونا و بحران اقتصادی قرار داریم

علیرضا منادی نیز تبریز را دارای جایگاه ویژه‌ در خاستگاه رویدادهای کشورمان دانست و گفت: اساس مجلس کنونی مربوط به مجاهدت‌های ستارخان و یاران مشروطه خواه بوده است.
وی افزود: تبریز امکانات زیادی در زمینه های چرم، مس، آلومینیوم و غیره دارد و سال‌ها نیز پایتخت اقتصادی ایران بوده است لذا اگر راه تبریز – ارمنستان پایان یابد راه ما به اوراسیا باز خواهد شد و بازار ۱۶۰ میلیونی را در دست خواهیم گرفت.
منادی دو بحران کرونا و بحران اقتصادی را حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: وجود این بحرانها باعث شده تا جنگ اقتصادی در کشور شکل بگیرد، به طوری که در جلسه انقلاب فرهنگی دیدیم تمام فکر و ذکر رئیس جمهور کشورمان ویروس کرونا شده تا مقابله با آن شدت بگیرد.
وی در پایان اظهارات خود، اتکا به نفت را بدترین حالت ممکن در اقتصاد کشور ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه نفت، ما را بد عادت کرده و برون رفت از این وضعیت باید جهادی عمل کنیم.

▪️شورای شهر از اقدامات اجرایی منع شده است

فرماندار تبریز نیز با اشاره به اینکه شهرستانها در بحران کرونا اختیاری ندارند گفت: باید شرایط طوری شود که ستاد کرونای شهرستان ها نیز جنبه اجرایی داشته باشند.
بهروز مهدوی افزود: در ایام آغازین بحران کرونا بسیار سختگیرانه عمل کردیم اما متاسفانه این روزها با بازگشایی تمام مراکز تفریحی و غیره، محیط ها به حال خود رها شده اند که بسیار دردآور می باشد.
وی اضافه کرد: الزام آور بودن استفاده از ماسک در ادارات، بازارها و شبکه حمل و نقل عمومی مصوبه ستاد مقابله با کروناست که باید جنبه اجرایی داشته باشند.
فرماندار تبریز تاکید کرد: اگر به جهش تولید اعتقاد داریم باید برای اشتغال جوانان همفکری کرده و با اطلاعات دقیق در سطح جامعه، به امیدوارسازی مردم پرداخت.
مهدوی در بخش دیگری از اظهارات خود از اهمیت سال ۹۹ سخن گفت و افزود: امسال مقدمات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهاست لذا از اعضای شورای شهر خواهشمندیم در حیطه اختیارات خود عمل نمایند و طبق قانون، از دخالت در امور اجرایی خودداری کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.