اگر تا 25 تیرماه اقدامی جدی صورت نگیرد مراتب اعتراض خود را به هر طریق ممکن ابراز خواهیم نمود!

هشدار رئیس کانون کارگران بازنشسته تبریز برای بازنگری در میزان مستمری کارگران بازنشسته؛ کریم صادق زاده: تا زمان اثبات عدم کفایت مسئولین از پای نخواهیم نشست

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: رییس کانون کارگران بازنشسته تبریز در حضور اعضای مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس، روسای کانون های کارگران بازنشسته و مدیران کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، تأمین اجتماعی، مدیریت درمان و بانک رفاه کارگران استان با هشدار به مسئولان گفت: کارگران بازنشسته خواستار تغییر و بازنگری در مستمری های خود هستند.

وی ادامه داد: اگر تا 25 تیرماه اقدامی جدی صورت نگرفته و احساس کنیم خواسته های ما در این زمینه محقق نمی شود همگام با کانون عالی کارگران بازنشسته و سایر کانون های بازنشستگی در تمامی استانها مراتب اعتراض خود را به هر طریق ممکن ابراز نموده و تا زمان اثبات عدم کفایت مسئولین از پای نخواهیم نشست.

صادق زاده تبریزی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام رسمی بانک مرکزی نرخ تورم سال گذشته 41/2 درصد بوده است اظهار داشت: با این وجود میزان افزایش مستمری بازنشستگان از حدود 15 تا 26 درصد در نظر گرفته شده که تا رسیدن به نرخ تورم فاصله زیادی دارد.

نائب رییس کانون کارگران بازنشسته آذربایجان شرقی افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی می بایست حداقل حقوق بازنشستگان دو میلیون و 800 هزار تومان باشد اما متاسفانه افزایش مشخص شده هم، تامین کننده این رقم نیست.

صادق زاده با اشاره به سایر مشکلات کارگران بازنشسته از جمله همسان سازی حقوق و مسائل درمانی تأکید کرد: مسئولین در رسیدگی به خواسته های قانونی بازنشستگان و مستمری بگیران همچنان مسامحه می ورزند و تلاش دارند با وعده و وعیدهای گوناگون این خواسته ها را مشمول مرور زمان کنند.

رییس کانون کارگران بازنشسته تبریز خواستار رفع تبعیض میان بازنشستگان کشوری و لشگری با کارگران بازنشسته شد و گفت: به صراحت و بدون هیچ ملاحظه و با صدای بلند حضور مسئولین، دولتمردان به ویژه نمایندگان مجلس و دست اندرکاران سازمان تامین اجتماعی عرض می کنم چرا و به چه دلیل باید میان دریافتی بازنشستگان کشوری و لشکری با کارگران بازنشسته وجود داشته و دولت از اجرای قانون الزام به منظور ایجاد هماهنگ و فراگیر پرداخت مستمری بازنشستگان سرباز می زند.

صادق زاده با اشاره به بدهی بیش از 267 هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: ما از دولت خواسته غیرقانونی نداریم و اگر در بودجه سالانه بخشی به این امر اختصاص داده شود مشکلات اساسی کارگران بازنشسته در همسان سازی حقوق بازنشستگان و سایر مسایل خود به خود رفع می شود.

وی در ادامه پیشنهاد تشکیل فراکسیون حمایت از کارگران بازنشسته در مجلس ارایه داد و گفت: تشکیل این فراکسیون در مجلس شورای اسلامی در کنار فراکسیون کارگری – که فعال شده است – می تواند گامی مهم در جهت حل و فصل مشکلات این قشر بردارد.

صادق زاده با اشاره به تصویب واگذاری زمین برای احداث بیمارستان 327 تختخوابی در شهرک خاوران از سوی شورای شهر تبریز و حمایت مسئولان استانی گفت: اکنون از نمایندگان آذربایجان شرقی مصرانه می خواهیم پیگیر اختصاص بودجه لازم برای احداث این بیمارستان که یکی از نیازهای اصلی بیمه شدگان تأمین اجتماعی است انجام دهند.

رییس کانون کارگران بازنشسته تبریز از نمایندگان مجلس خواستار احیای بن کالاهای ضروری برای قشر کارگر و مستمری بگیران شد و افزود: حمایت از سازمان تامین اجتماعی به ویژه اقدامات لازم در خصوص اصلاح ساختار این سازمان، تلاش در احداث مسکن اجتماعی کارگران بازنشسته و مستمری بگیران، راه اندازی خانه امید در قالب مجتمع های فرهنگی، رفاهی و اقامتی بازنشستگان از دیگر خواسته این قشر از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی می باشد که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

صادق زاده در پایان اظهارات خود خواستار تشکیل اتاق فکر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تشکل ها و نهادهای صنفی کارگران و کارگران بازنشسته شد و تاکید کرد: تشکیل این اتاق فکر و برپایی منظم جلسات آن می تواند به پیشبرد اهداف و رفع مشکلات این قشر شده و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را بیش از پیش با مشکلات و راهکارهای کارشناسی شده برای رفع آن آشنا سازد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.