رییس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معتقد است که میزان حساسیت مردم نسبت به کرونا در هفته‌های اخیر کاهش یافته در حالیکه باید درک درست و به دور از افراط و تفریطی در مورد کرونا داشته باشند.

حضور مردم در فضاهای بسته، عامل شیوع کرونا

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از ایرنا، حسین عرفانی روز پنجشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار سلامت درباره مهمترین دلایل افزایش ابتلا به ویروس کرونا در کشور در روزهای اخیر افزود: در کشور پهناوری مثل ایران، همه استان‌های کشور شرایط یکسانی از نظر همه گیری کووید ۱۹ نداشته‌اند و لازم است با توجه به شرایط و وضعیت هر منطقه در مورد اقدامات کنترل همه گیری تصمیم گیری و اقدام شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در نهم تیر ماه، استان‌های تهران، خوزستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان تعداد مرگ قابل توجهی نسبت به سایر استان‌ها داشتند. بنابراین در دامنه افزایشی موج اول بیماری، استان‌هایی که سیر افزایشی دارند نسبت به اسفند و فروردین تعدادشان بیشتر است.

عرفانی افزود: کلید اصلی کنترل بیماری واگیر، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت رفتارهای مربوط به بهداشت تنفس و دست است که باید توسط مردم رعایت شود.

رییس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: درست این است که مردم نترسند و از طرفی بیخیال هم نباشند و درک درستی نسبت به خطر داشته و رفتاری به دور از افراط و تفریط داشته باشند.

وی افزود:‌ از طرفی گرم شدن هوا نیز یک مولفه دیگر است، اما برآیندهای نیروهای متاثر و موثر روی همه گیری بیماری است که جهت کاهش، کنترل یا افزایش بیماری را نشان می‌دهد. با گرم شدن هوا، مردم فضاهای بسته حضور داشته و از کولرها و پنکه‌ها استفاده می‌کنند. اگر در این فضاها، فرد مبتلایی باشد و مسائل بهداشتی مانند حفظ فاصله و استفاده از ماسک را رعایت نکند، می‌تواند منجر به انتشار ویروس شود. بنابراین همه چیز به رفتارهای افراد بستگی دارد.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته(چهارشنبه) گفت: تاکنون ۲۳۰ هزار و ۲۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۹۵۸ نفر رسیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.