کارشناس فوتبال گفت: اگر شم گل زنی و شعور فوتبالی احسان حاجی صفی را از بازی اخیر کم کنیم، واقعا تیم با مشکلات زیادی مواجه می شد و این بازیکن عامل اصلی موفقیت تراکتور بود.

شم گل زنی و شعور فوتبالی حاجی صفی عامل موفقیت تراکتور برابر سپاهان بود

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از ایسنا، سجاد حسین زاده در گفت‌وگو اظهار کرد: بازی تراکتور و سپاهان دیدار بسیار حساسی بود و مهمتر از هر موضوع کسب سه امتیاز برای تراکتور در جهت کسب سهمیه آسیایی، بسیار حائز اهمیت بود.

وی با بیان اینکه تراکتور توانست از یک بازی سخت با کسب پیروزی خارج شود، اضافه کرد: سپاهان جزو تیم های مدعی قهرمانی و کسب سهمیه‌ی آسیایی است که در بالای جدول حضور دارد اما پتانسیل تراکتور حداقل از روی کاغذ به مراتب بیشتر از سایر تیم ها است و باید نتایج بهتری کسب کند اما انگیزه بعضی از بازیکنان در حد این بازی نبود.

وی خاطرنشان کرد: وجود نوسانات ما بین خطوط سه گانه تراکتور موضوع مهم بعدی است بطوریکه در یک بازی خط دفاعی بخوبی عمل می کند، در بازی بعدی خط میانی و در بازی دیگر خط حمله عملکرد خوبی دارد لذا نوسانات کیفی بازیکنان در بازی های مختلف، متفاوت است.

این کارشناس فوتبال با تاکید بر اینکه تیم تراکتور برنامه ای برای انجام بازی بدون توپ در مکان ها و خطوط مختلف ندارد، عنوان کرد: هرکجا که تیم صاحب توپ است، تحرکات لازم وجود دارد اما در قسمتی که توپ در جریان نیست، سکون ملموسی در جریان است و علاوه بر این موضوع، مشکلات زیادی در سازمان حمله ای تیم  وجود دارد، بطوریکه برخلاف سایر تیم ها که اکثر توپهای نهایی توسط مهاجمین به گل تبدیل می شود، در تیم تراکتور مهاجمین هیچ رغبت و علاقه ای برای گل زدن از خود نشان نمی دهند و تیم نیز برنامه ای برای این کار ندارد.

وی ادامه داد: از طرفی نیز اشتباهات فردی  بازیکنان در این دیدار زیاد بود و هرکدام از این اشتباهات می توانست سرنوشت تیم را عوض کند. همانطور که در این بازی در بعضی صحنه ها تراکتور واقعا شانس آورد و اگر مهاجمین تیم حریف در سطح معمولی بودند، این موقعیت ها را به راحتی تبدیل به گل می کردند.

وی عدم وجود بالانس تیمی را مشکل بعدی تراکتور عنوان کرد و گفت: بطور مثال وقتی که تیم تصمیم میگیرد از سمت راست حمله کند، بدون هیچ برنامه ای برای سایر نقاط مستقیما از همان سمت حرکت میکند و به همین دلیل اگر به آمار متریکای بازی تراکتور و سپاهان اگر به آمار متریکا دقت کنیم، متوجه می شویم که میزان دوندگی سپاهان بیشتر از تراکتور بود.

حسین زاده اضافه کرد: متأسفانه در توپ های بلند اولین ضربات سر توسط بازیکنان سپاهان زده می‌شد و من تعجب می کنم که چرا تیم در این قسمت دقت نمی کرد و اگر بطور مثال 50 توپ بلند از طرف دروازه بان، ضربات شروع مجدد و یا بازی مستقیم به زمین حریف ارسال می‌شد، بیش از 90 درصد توپ های اول و نبردهای یک به یک را تیم سپاهان به نفع خود تمام می کرد.

وی با اشاره به اینکه ما بین خطوط سه گانه تراکتور ارتباط کمی وجود دارد، افزود: خیلی کم شاهد بودیم که یک حرکت در نتیجه‌ی ارتباط بین خطوط شکل گیرد و معمولا توپ ها توسط مدافعین به صورت مستقیم به زمین حریف ارسال می شد و همانطور که اشاره شد، این نیز توسط بازیکنان حریف پاسخ داده می شد.

وی با انتقاد از استفاده کادر فنی تراکتور از چند بازیکن در یک پست، گفت:ما در هفته های پایانی لیگ برتر نیز شاهد هستیم که آقای الهامی در یک پست از بازیکنان مختلف استفاده می کند. مثلا در خط حمله در بعضی بازی ها از آزادی استفاده می کنند و سپس بجای او شکاری مورد استفاده قرار می گیرد لذا وقتی که تیم همچنان در پست های مختلف به یک بازیکن ثابت و نرسیده ، باید به این مشکل بیش از پیش توجه شود لذا علاوه بر وجود مشکل در سازمان حمله، در مهاجم هدف و تمام کننده نیز مشکل داریم.

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه صحبت های ما نافی وجود بازیکنان مستعد و تاثیرگذار در تیم نیست، اظهار کرد: باید قبول کنیم که در صورت نبود حاجی صفی در این بازی، چه نتیجه ای می توانستیم بگیریم؟! لذا اگر یک تیم به فرد باشد، اگر اتفاقی به بازیکنان کلیدی بیفتد و یا در فرم و آمادگی لازم نباشند، تیم دچار مشکل خواهد شد.

وی ادامه داد: معمولا اگر حریف با ایجاد دفاع لایه لایه عمق دفاعی خود را ببندد و تیم مجبور به انتقال توپ به کناره ها و ارسال به محوطه جریمه می شود، که تراکتور برنامه ای برای این کار ندارد در حالیکه بازیکنی مثل آزادی با قد بلند بخوبی می تواند از توپ های ارسالی استفاده کند اما نمی دانم چرا این موضوع انجام نمی شود.

حسین زاده در ادامه ضمن تاکید بر بازی دادن به بازیکنان جوان، خاطرنشان کرد: من معتقد به میدان دادن به جوان ها هستم اما هر کلید نمی تواند تمامی قفل ها را باز کند و ما در بازی های حساس پایان فصل نمی توانیم برای یک پست چندین بازیکن را امتحان کنیم و باید قبل از بازی های اصلی، در تمرینات و یا بازی های تدارکاتی این نقاط ضعف را بپوشانیم ولی ما برای یک پست چند بازیکن را امتحان می کنیم تا بلکه یک بازیکن برای این پست انتخاب شود این موضوع باعث می شود بازیکنان جوان و با استعداد علاوه بر اینکه دلسرد می‌شوند، نتوانند استعداد خود را نشان دهند و اگر نتوانیم بموقع از یک بازیکن جوان و با استعداد استفاده کنیم، ممکن از استعداد این بازیکنان بسوزد.

وی در رابطه با عدم آمادگی اشکان دژاگه نیز گفت: مشخص است که دژاگه از آمادگی قبلی برخوردار نیست و باید بیشتر تمرین کند اما با توجه به شناختی که از او دارم، او یک بازیکن کاملا حرفه ای است و اصلا کم کاری نمی کند اما با توجه به شرایطی که پیش آمده بود، در آلمان حضور داشت و تمرینات انفرادی به هیچ عنوان نمی تواند جایگزین خوبی برای تمرینات گروهی باشد و این وظیفه تیم و کادر فنی است که با در نظر گرفتن تمرینات ویژه برای این بازیکن، او را به شرایط بازی و آرمانی برگردانند چون که وجود بازیکنی مثل دژاگه  برای هر تیمی نعمت است و اگر به شرایط آرمانی بازنگردد برای خود بازیکن و تیم می تواند مشکل ساز بوده و در دراز مدت دچار افت شود.

وی در خصوص عدم نتیجه گیری تیم ها پس از تعطیلی بازی های لیگ برتر نیز گفت: بعضی از تیم ها قابل قیاس با هیچ تیم دیگری نیستند. تیم تراکتور جزو تیم هایی است که از نظر حاشیه، حساسیت، مسائل رسانه ای و… شرایط خاصی دارد و نباید به این موضوع تنها به صورت فنی نگاه کنیم و مسائل روحی و روانی، رفتاری، مدیریت و کادرفنی شرایط خاص خود را دارد و ممکن است با کوچکترین رفتار تیم دچار مشکل شود و تیم هایی که مستعد مسائل حاشیه ای هستند، با دیگر تیم ها متفاوت هستند و باید مدیرانی بر سر کار باشند که بتوانند این مسائل را بخوبی مدیرت کنند.

این کارشناس فوتبال در پایان افزود: بحث تیم پرسپولیس با بقیه تیم ها متفاوت است چون که این تیم در ابتدای فصل نتایج لازم را کسب کرد و در ادامه مسابقات با حاشیه امن بالایی وارد بازی ها شد. لذا نباید شرایط خاص و استرسی را که بعضی از تیم ها دارند، دست کم گرفت چون سایر تیم ها مانند تراکتور، سپاهان، استقلال، شهر خودرو و… استرس کسب سهمیه آسیایی را دارند اما تیم پرسپولیس کاملا راحت و بی استرس هستند و تقریبا قهرمانی اش نیز قطعی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.