نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، ایجاد بیمارستان جدید در این شهرستان را بسیار ضروری عنوان کرد.

ضرورت ایجاد بیمارستان جدید در شهرستان اهر

به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از ایسنا احمد محرم‌زاده در نشست مشترک با مسئولان هلال احمر استان، گفت: با توجه به این‌که بیمارستان باقرالعلوم اهر نمی‌تواند جوابگوی نیاز بیماران شهرستان‌های اهر، هوراند، خداآفرین، هریس، کلیبر و حتی مشکین‌شهر و پارس‌آباد استان اردبیل باشد، از این‌رو احداث بیمارستان جدید ضروری است.

وی در ادامه افزود: با وجود تصویب ایجاد نقاهتگاه بیماران کرونایی منطقه ارسباران در محل بیمارستان قدیم اهر توسط ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا، متاسفانه با عدم همکاری و ممانعت مسئولان هلال‌احمر، تاکنون این اقدام عملیاتی نشده است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: امید است مطالبه عمومی مردم اهر در راستای احیا و تبدیل ساختمان بیمارستان قدیم به مرکز درمانی و بیمارستانی، هرچه سریع‌تر محقق شود.

محرم زاده افزود: در صورتی که هلال‌احمر توان ایجاد مرکز درمانی را نداشته باشد، می‌تواند ساختمان را با تمهیدات ویژه در اختیار فعالان درمان بخش خصوصی قرار دهد تا حداقل این مجتمع و فضای موجود آن در شرایط سخت و بحرانی به نفع مردم استفاده شود.

پیگیر مطالبات خواهیم بود

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان نیز در این جلسه گفت: اسناد کافی برای این‌که نشان دهد ساختمان هلال‌احمر اهر یا بیمارستان قدیم اهر باید به بیمارستان یا نقاهتگاه بیماران کرونایی تبدیل شود، وجود ندارد، اما پیگیر مطالبات مطروحه خواهیم بود.

حمید حسین‌پور افزود: برای افزایش سرانه‌ی فضای درمانی شهرستان اهر، می‌توانیم ساختمان قدیم جمعیت هلال‌احمر اهر را با درخواست تخلیه از مستاجران، در حوزه بهداشت و درمان مورد استفاده قرار دهیم.

وی افزود: متاسفانه هلال‌ احمر اهر ردیف بودجه‌ای نداشته و درآمدها و هزینه‌های جاری آن از محل اجاره‌بهای بخشی از ساختمان جمعیت تامین می‌شود، از طرفی هم هلال‌احمر از نظر مالکیت قانونی بیمارستان قدیم اهر اسناد کافی داشته و مالک آن است.

وی اضافه کرد: در جلسه اخیر شورای تامین شهرستان اهر با معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز به طور روشن در خصوص تبدیل ساختمان بیمارستان قدیم اهر به بیمارستان یا نقاهتگاه بیماران کرونایی، صحبت نشد. در بقیه شهرها از سالن‌های ورزشی هم برای این کار استفاده می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.