بزرگترین تابلو موزائیک سنگی مزین به تمثال مبارک امام خمینی (ره) و تصاویر سرداران شهید آذربایجان پس از تکمیل دوباره در فلکه راهنمایی تبریز نصب می‌شود. 

تصاویر سرداران شهید آذربایجان و شهدای مدافع حرم در حال بازسازی و تکمیل است.

 عصر آزادی آنلاین، تبریز بزرگترین اثر هنری تابلو موزائیک سنگی در مساحت ۶۰ متر مربع با استفاده از سنگ ریزه های دریایی و با رنگ طبیعی توسط استاد بقال اصغری هنرمند تبریزی در حال تکمیل و بازسازی است.

به گزارش عصر آزادی آنلاین ، باقر خوشنواز، روز شنبه در بازدید از مراحل طراحی، مرمت و بازسازی این اثر هنری با بیان اینکه تلاش می شود این اثر فاخر همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به بهره برداری برسد گفت: این تابلو هنری پیش از این توسط شهرداری منطقه ۲ در فلکه راهنمایی نصب شده بود که در اثر مرور زمان و  شرایط جوی نیاز به بازسازی پیدا کرد.

شهردار منطقه 2 با تاکید بر اینکه همه ما مدیون شهدای گرانقدر ایران اسلامی هستیم و آنچه اینک مایه صلابت و عزت و افتخار ماست در سایه خون شهدا می باشد افزود: همه ما باید برای انتقال روح حماسه و ایثارگری شهدای گرانقدر ایران اسلامی به عنوان اسطوره های مقاومت و شجاعت به نسل امروزی تلاش کنیم.

به گفته ی خوشنواز، شهرداری منطقه ۲ با هدف تکریم مقام شامخ شهدا پروژه های مختلفی مانند مسقف سازی گلزار شهدای وادی رحمت، احداث حرم شهدای گمنام پارک موزه دفاع مقدس و طراحی مجدد تابلو موزائیک سنگی مزین به تصاویر شهیدان اجرا می کند.

وی از تلاش های شبانه روزی طراحان و سازندگان این اثر هنری قدردانی کرد و اظهار داشت: این اثر فاخر حاکی از توانمندی هنرمندان بومی شهر تبریز است.

استاد صابر بقال اصغری هنرمند تبریزی سازنده این اثر نیز در این مراسم گفت: این تابلوی هنری با ماندگاری بالا و تضمین یکصد ساله بازسازی می شود و در طراحی آن از تمثال امام راحل، تصاویر سرداران شهید آذربایجان و شهدای مدافع حرم استفاده شده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.