وزیر امور اقتصاد و دارایی در ارتباط آنلاین:اقتصاد کشور تشنه سرمایه گذاری است فرهاد دژپسند:بسیار دردآور است که رتبه سرمایه گذاری خود را از آخر بسنجیم!

گزارش “عصرآزادی” از افتتاح پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار آذربایجان شرقی؛ فرآیند شروع کسب و کارها در ۳ روز

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده:
پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار آذربایجان شرقی با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی و همزمان با استانهای خراسان رضوی، فارس و اصفهان به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح گردید.
این پنجره واحد، فرآیند شروع کسب و کارهاست که اگر یک فرد به ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود اقدام کند خدمات لازم طی ۳ روز انجام خواهد گرفت که قبلا این امر ۷۳ روز به طول می انجامید.
اینک زیرساخت های تشکیل پنجره واحد فیزیکی در ۴ استان مهم کشور انجام گرفته و فعالیت اقتصادی بخش خصوصی و علاقه مندان شروع کسب و کارها را تسهیل خواهد بخشید.
در آیین افتتاح آنلاین این پنجره واحد اعلام شد که در آینده نزدیک ۱۰ استان دیگر نیز به این مناطق اضافه خواهند شد تا با حمایت و پشتیبانی دستگاه های اجرایی، فضای کسب و کار بخش خصوصی وارد ریل حقیقی خود شود.

▪️تولید ۳۵ درصد قطعات خودروی کشور در آذربایجان شرقی

در مراسم افتتاحییه این مرکز، استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه پنجره واحد سرمایه گذاری کشور از سال ۹۲ در استان فعال بوده است گفت: ایجاد پنجره واحد کسب و کار از سال گذشته و اهتمام برای بهبود فضای کسب و کار در شرایط تحریم و کرونا سبب شده تا رتبه استان در تسهیل کسب و کار از ۱۶ به ۱۰ ارتقاء یابد.
محمدرضا پورمحمدی با تاکید بر نقش تاریخی، فرهنگی، صنعتی، بازرگانی آذربایجان به عنوان دروازه ارتباط ایران با کشورهای اروپایی، اوراسیا و آسیایی میانه با ۳۰۰ میلیون نفر جمعیت افزود: در آذربایجان شرقی مزیت رقابت در صنایعی همچون قطعه سازی، مجموعه سازی و خودروسازی وجود دارد که حدود ۳۵ درصد قطعات خودرو کشور را به خود اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: آذربایجان شرقی به رغم کسب رتبه دوم معدن کشور، دریچه ارتباط اقتصادی ایران با کشورهای اوراسیا، اروپا و آسیای میانه بوده و فعالیت های اقتصادی و تجاری در آن از سالهای بسیار دور با عبور جاده ابریشم سابقه تجارت درخشانی دارد.

▪️خروج از شرایط سخت اقتصادی با همکاری دولت و بخش خصوصی

رئیس اتاق بازرگانی تبریز نیز در سخنانی با قدردانی از تلاش های وزیر اقتصاد و دارایی گفت: با همکاری تمام بخش های اقتصادی کشور گفتمانی مشترک در توسعه اقتصادی کشور ایجاد خواهد گردید.
یونس ژائله با یادآوری این نکته که اتاق بازرگانی تبریز از سال گذشته بحث ایجاد پنجره واحد و دادگاه های تخصصی بازرگانی را در مصوبات شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی مطرح نموده است افزود: با همکاری دولت و بخش خصوصی امیدوارانه از شرایط سخت اقتصادی حال حاضر کشور عبور نموده و کشور را در مسیر رشد و توسعه قرار خواهیم داد.
وی در خصوص نحوه مواجهه دولت با تعهدات ارزی صادر کنندگان یادآور شد: در شرایط سخت اقتصادی، عمده صادر کنندگان ارز صادراتی خود رابه انحای مختلف وارد کشور نموده و تنها راهکار اخذ تعهدات ارزی، ایجاد مشوق های لازم برای همکاری بیشتر صادر کنندگان می باشد.

▪️عزم جدی برای سیراب نمودن سرمایه گذاران بخش خصوصی

وزیر امور اقتصاد و دارایی کشور با اشاره به اینکه امروز، برای اقتصاد تشنه سرمایه گذاری ما روز خاصی است تا شاید بتوان آن را سیراب نماییم گفت: بسیار دردآور است که رتبه سرمایه گذاری خود را از آخر بسنجیم در حالی که دارای پتانسیل های زیادی هستیم.
فرهاد دژپسند ادامه داد: از مدت طولانی چند روزه جهت صدور مجوزهای لازم به مدت زمان کوتاه دست یافته ایم که باید در راستای شعار سال، گام های بلند را برداشته و سرمایه گذاران، دغدغه ای به نام مشکل نداشته باشند.
وی افزود: برای صدور مجوزها در عرض یک سال اخیر موفقیت قابل توجهی را تجربه کردیم که می دانیم باز هم در مقایسه با برخی کشورها، باید به کمتر از ۳ روز نیز کاهش یابد لذا به رشد سرمایه گذاری و تولید برای دستیابی به بازار در شان و کشورمان در جهان نیازمندیم و حتی باید به نیم روز برسد.
دژپسند در پایان تاکید کرد: دشمن هر روز فضا را برای فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی ما تنگ تر می کند لذا باید گسیل سرمایه گذاران کشورهای دیگر به سوی ایران به بهترین حالت ممکن شکل گرفته و میزبان خوبی برای آنها باشیم.

شایان ذکر است مرحله ثبت شرکت پنجره واحد کسب و کار آذربایجان شرقی با ایجاد سیستم متمرکز فیزیکی در تبریز با محوریت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و با مشارکت سازمان های تامین اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مالیات و دارایی و پست آذربایجان شرقی در محل اتاق بازرگانی تبریز آماده ارائه خدمات به فعالان بخش خصوصی می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.