سلامت دانش آموزان؛ حلقه گمشده در تصميمات آموزش و پرورش

به گزارش عصرآزادی، پریا دادوند: از اسمش خسته شده ایم، کرونا را می گویم، هرروز در جهان هزاران هزار نفر را به کام مرگ می کشاند، حال پس از گذشت چندین ماه مشخص شده است حتی کودکان و نوجوانان زیر 14 سال نیز از شر این ویروس در امان نیستند.
هرچند محیط های آموزشی چند ماهی است درهایشان رابه روی دانش آموزان بسته است ولی حال و هوای یادگیری بصورت مجازی باعث شده است که غبار فراموشی به کتاب ها سایه نیاندازد.
اما در این میان خبرهایی هرچند ضد و نقیض برای بازگشایی مدارس حتی قبل از آغاز مهر ماه توسط مدیران ارشد این وزارت اعلام می شود، که جا دارد در این گزارش اندکی بررسی شود.
در این گزارش می خواهیم از کم و کیف چالش های پیش رو، سال تحصیلی جدید را بررسی کنیم…

شبکه شاد و مشکلات آن
وزارت آموزش و پرورش در پس از گسترش کرونا برای رفع عقب ماندگی تحصیلی مقاطع مختلف تحصیلی دست به ارائه آموزش های لازم در فضای مجازی تحت عنوان شبکه شاد فراهم کرد. شبکه ای و سیستم نرم افرازی به اسم ” شاد” که البته مشکلات و دردسر هایی برای دانش آموزان ،معلمان و اولیا به همراه داشته است.
مادر یکی از دانش آموزان که دو فرزند در دوره متوسطه اول و ابتدایی دارد در خصوص اجباری شدن نصب برنامه شاد می گوید: ما در خانه یک گوشی هوشمند داریم اما پسر هایم همزمان با یک گوشی نمی توانند در کلاس هایشان شرکت کنند. این سیستم مجازی علی رغم مزایایی که دارد بار مالی زیادی در ایام وانفسای بی پولی به خانوار تحمیل کرده است.
وی ادامه داد:اگر مدارس 15شهریور بازگشایی شود هرگز فرزندان خود را به مدرسه نخواهم فرستاد چرا که میدانم با هر شرایط بهداشتی و فاصله گذاری که وجود داشته باشد باز هم ممکن است از خانواده ای که بیماری کرونا دارند فرزندشان ناقل باشند وباعث ابتلای دانش آموزان دیگر شود.
پدری در خصوص کندی برنامه شاد می گوید : این برنامه ساعت ها وقت می برد تا با آن کار کرد چون به شدت کند کار میکند و باید تمامی برنامه هارا بست تا بتوان از آن استفاده کرد.
وی در خصوص قطع و وصلی شبکه شاد گله می کند و می گوید :این پیام رسان نسبت به سایر پیام رسان ها ضعیف تراست و اگر قرار است با آن کار شود باید این پیام رسان را قوی تر کرد و چاره ای اندیشید البته بااین اینترنت های خانگی استفاده از این پیام رسان سرسام آور است و اگر بخواهیم اینترنت همراه بگیریم هزینه های هنگفتی را شاهد خواهیم بود.
اولیای دانش آموزان به شدت نگران وضع موجود و شدت یافتن این بیماری در جامعه هستند چراکه اگر یکی از دانش آموزان مبتلا شوند تمامی مدرسه دچار این بیماری می شود.

با تمامی دستورالعمل ها مدارس 15 شهریور بازگشایی می شود
جعفر پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از رفتن دانش آموزان در 15 شهریور گفت :هر ساله آموزش و پرورش موظف است شرایط مناسب برای دانش آموزان را فراهم کند امسال هم بااین شرایط کرونایی و شرایط جدید در جهت فراهم نمودن تمامی دستورالعمل ها در تلاس است تا سال تحصیلی جدید را اغاز کند.
وی ادامه داد:از 3 اسفند 98 براثر گسترش این ویروس بر اساس دستورالعمل های ستاد کرونا برای سال تحصیلی جدید 3وضعیت قرمز و زرد و سفید پیش بینی شده است که برای هروضعیت تمهیداتی در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد:به حد نیاز ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کننده برای سال تحصیلی جدید وجود دارد.
وی در خصوص نگرانی اولیا گفت: پدرمادرها نگران فرزندان خود نباشند چراکه مدارس بصورت زوج وفرد خواهد بود و فاصله گذاری اجتماعی در آن انجام خواهد گرفت.

آمار صعودیِ مرگ و میر و پر شدن تخت های بیمارستان ها گوشزدی به وزیر آموزش پرورش است ،تا قبل از وقوع بحرانی شدیدترازبحران فعلی به سلامت چندین میلیون دانش آموز توجه ویژه ای کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.