به گزارش عصر آزادی آنلاین ، مدیر کل ارتباطات و بین الملل شهرداری تبریز از معرفی فرهنگ و تاریخ تبریز همزمان با ۱۴ مرداد و «روز تبریز» و در پایتخت و هفت کلانشهر کشو در قالب بیلبوردهای شهری در راستای معرفی هر چه بیشتر این کهن شهر خبر داد.
حاجی زاده، قرابتهای فرهنگی، معماری و تاریخی را از مهمترین ویژگیهای انتخاب این شهرها برای معرفی ظرفیت های گردشگری تبریز برشمرد و افزود : این بیلبوردها در شهرهای اصفهان، کرمان، مشهد، شیراز، تهران، یزد و زنجان اکران خواهد شد.
وی افزود:هماهنگیهای لازم جهت اکران این بیلبوردهای شهری توسط اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز انجام یافته است.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز با تشریح جزئیات اماکن ارائه شده جهت معرفی، تصریح کرد: در این طرح ها بازار مسگرخانه کرمان به لحاظ شاخصههای معماری با بازار تبریز، تفرجگاه کوه سنگی مشهد با تفرجگاه ائل گلی تبریز، کاخ گلستان تهران با موزه قاجار تبریز، پل خواجوی اصفهان با پل قاری تبریز، حافظیه شیراز با مقبره الشعرای تبریز، مسجد جامع یزد با مسجد جامع تبریز و گنبد سلطانیه زنجان با مسجد کبود تبریز تطبیق شده و در کنار یکدیگر قرار گرفته است.
او هدف از این اقدام را افزایش ارتباط و تعامل بین استانها عنوان کرد و گفت: بهره گیری از ظرفیت کلان شهرهای کشور در جهت توسعه گردشگری و آشنایی متقابل شهروندان با فرهنگ، تاریخ و تمدن سرزمین مان، بسیار ثمربخش خواهد بود.