رییس سازمان جهاد کشاورزی اذربایجان شرقی گفت:همزمان با هفته دولت 81پروژه کشاورزی بااعتبار یک هزار و 230 میلیارد ریال در استان افتتاح و کلنگ زنی می شود.

افتتاح 81پروژه در هفته دولت/درتلاشیم تولید مرغ را داخلی کنیم

به گزارش عصر آزادی آنلاین، اکبر فتحی در نشست خبری ، هفته دولت را فرصتی مناسب جهت بیان عملکرد دولت در بخش کشاورزی دانست و گفت :40طرح قابل افتتاح به بخش آب و خاک ،18طرح به بخش باغبانی،14طرح به بخش دام طیور ،6طرح به بخش صنایع کشاورزی و 2طرح مربوط به ترویج و یک طرح مختص بخش شیلات است .
رییس سازمان جهادکشاورزی گفت:از شهریور ماه فصل زراعی جدید را شروع خواهیم کرد در بخش کشاورزی با تمام ناملایمات و مشکلات توانستیم افتخاراتی را برای استان کسب کنیم.
فتحی یاد آورشد :باوجود مشکلات زیادی همچون تحریم ها که برسرراه نهاده های دامی قرار گرفت با کمبود مواجه نشده ایم همچنین در تلاشیم تولید مرغ را نیز داخلی کنیم.
وی خاطر نشان کرد:تولیدات محصولات کشاورزی بسیار زیاد است و این تولیدات مازاد را باید صادر کنیم و برای این کار مدیریت و چاره اندیشی لازم است.
وی در مورد صادرکردن محصولات کشاورزی گفت : محصولات فراوری شده مثل کشمش و رب به 54 کشور دنیا صادر میگردد که روسیه و افغانستان و ارمنستان و عراق بیشترین صادرات را دارند .
وی ادامه داد:در بسیاری از کشورهای اروپایی بسته های کشمش مصرفی برای دانش اموزان از کشور ما صادر می گردد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی گفت: بخش عمده سرمایه گذاری ها توسط بخش خصوصی به ویژه در بخش کاشت گلخانه ای صورت گرفته است.
فتحی ادامه داد: افتتاح گلخانه هیدروپونیک در روستای الوارسفلی شهرستان تبریز، کلنگ زنی کشت و صنعت مراغه در روستای زینق مراغه، خوراک دام و طیور در شهرستان بناب، فرآوری خشکبار به ظرفیت ۳۰۰۰ تن در سال درشهرستان بناب و افتتاح کارخانه تولید پنیر سفید ایرانی در شهرستان عجبشیر از بزرگ ترین و مهم ترین طرح های بخش کشاورزی است که با افتاح این طرح ها زمینه شغلی حدود 909نفر را به طور مستقیم و یک هزار و 954 نفر را به صورت موقت فراهم می آورد.
وی اضافه کرد:کشاورز باید الگوی کشت را طبق الگوی اعلامی از طرف جهادکشاورزی رعایت کند عدم توجه به الگوی کشت موجب هدررفت منابع خواهد شد که اکنون در حوزه گوجه فرنگی باآن مواجه هستیم.
وی تصریح کرد:در استان اذربایجان شرقی هیچ کود اضافی مصرف نمی شود و محصولاتی که دراستان کشت می شود کاملا سالم است و اگر موردی دیده شود ما حاضر به پاسخگویی هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.