داود بهبودی: اقتصاد فرهنگی یکی از اولویت‌های سند تدبیر توسعه است سردبیر عصرآزادی: رسانه قدرتمند، از شاخص های توسعه کشورهاست

در بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از روزنامه عصرآزادی عنوان شد؛ تنگ‌ نظری، مشکل اصلی آذربایجان شرقی در حوزه سرمایه‌گذاری و فضای کسب و کار!

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی به مناسبت روز خبرنگار با حضور در دفتر روزنامه عصر آزادی، با سردبیر و خبرنگاران این رسانه دیدار و گفتگو نمود.

                                   

“داود بهبودی” با اشاره به اینکه در سند تدبیر توسعه، اقتصاد فرهنگی یکی از اولویت‌های کشورمان است گفت: عقب ماندگی تاریخی باعث شده تا طی سنوات گذشته از اقتصاد فرهنگی غافل شویم.
وی با تاکید بر اینکه باید کارهای بزرگی در فضای کسب و کار انجام گیرد ادامه داد: باید بستر مناسبی در فضای کسب و کار به وجود آید تا متخصصان امر بتوانند به فعالیت سهل و آسان اقتصاد فرهنگی بپردازند.

                                 
بهبودی همچنین از سیستم زیرساخت اطلاعات مکانی در آذربایجان شرقی موسوم به SDI سخن به میان آورد که طی هفته دولت مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و افزود: این سامانه طوری طراحی شده است تا اختیار و مسئولیت به روز رسانی و دسترسی به اطلاعات در آن به عهده خود دستگاه های اجرایی باشد.
وی با بیان اینکه این سامانه می تواند نیازهای اطلاعاتی داخل دستگاه ها و بین دستگاهی را با به اشتراک گذاری اطلاعات رفع نماید اضافه کرد: البته اصل مهم حفظ مالکیت اطلاعات در این سامانه رعایت شده است.

                                   
بهبودی بر لزوم انجام اقدامات لازم از سوی دستگاه های آذربایجان شرقی برای تکمیل سامانه و پیوند اطلاعات خود با آن تاکید کرد و افزود: برای راه اندازی سیستم SDI در هر دستگاه، نیاز به سرور داریم لذا لازم است دستگاه ها با انجام مکاتبات لازم با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، امکان تامین سرور را فراهم آورند.

سردبیر روزنامه عصرآزادی نیز در این دیدار ضمن تشریح فلسفه انتشار روزنامه، اعتماد مخاطب را ضروری ترین مقوله پیش روی رسانه ها دانست و گفت: جلب مخاطب، از طریق اعتمادسازی محقق می شود زیرا اگر اینگونه نباشد رسانه ها فاقد اعتبار عمومی خواهند بود.

                                   
“سیدوحید پیمان” با اشاره به اینکه فضای کسب و کار نامناسبی در آذربایجان شرقی به وجود آمده است ادامه داد: اگر اشکالات و ایرادتی که در حوزه صنایع و امور بانکی به وجود نمی‌آمد ارزش افزوده‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در مجموعه پیمان چاپ پدیدار می گشت تا موجب پیشرفت استان گردد.
مدیرعامل شرکت “پیمان چاپ” با ذکر این نکته که اخیرا استان اصفهان پیشرفت مناسبی در صنایع چاپ و بسته بندی به دست آورده است اضافه کرد: متاسفانه اغلب صنایع غذایی و واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی سفارشات چاپی خود را به خارج از استان می دهند در حالی که تبریز و آذربایجان دارای پتانسیل‌های بسیار قدرتمندی در این حوزه است.

                                   
پیمان از کم توجهی مسئولان استان در حوزه چاپ انتقاد کرد و افزود: بیش از دو دهه است که آذربایجان شرقی در صادرات غیرنفتی رتبه نخست کشوری را کسب می کند که عمده آن در حوزه چاپ و بسته‌بندی است و تاثیر انکارناپذیری در رونق صادرات دارد اما تنگ‌ نظری و اقدامات سختگیرانه عمده مشکل ما در حوزه سرمایه‌گذاری و فضای کسب و کار است که ریشه در مسائل فرهنگی دارند!

در پایان این دیدار و با توضیحات سیدوحید پیمان به عنوان مشاور ارشد اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با نحوه انتشار روزنامه، وبسایت عصرآزادی آنلاین و مجله بین المللی ایپک یولو (ipek yolu) به عنوان رسانه مشترک فرهنگی، اقتصادی و توریستی دو کشور ایران و ترکیه آشنا شد.

                                   

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.