مبارزه برای حق و عدالت عاشورا و شهدای کربلا، در زمان و مکان نمی گنجد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، ابراهیم کالین،سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در پیامی توئیتری خود به مناسبت روز عاشورا نوشت: مبارزه عاشورا زمان و مکان نمی شناسد و  مجادله آنان در راه خدا و مبارزه برای حق و عدالت بگونه ای که در زمان و مکان نگنجد جهانی است.برای امام حسین ( ع) و شهدای راه کربلا رحمت ابدی خواستارم.

علی ارباش رییس سازمان امور دیانت ترکیه نیز در پیامی به مناسبت روز عاشورا و ماتم حسینی گفت: روز عاشورا در تاریح انسانیت شاهد رخدادهای بسیاری بوده است ولی شهادت امام حسین که به گفته پیامبر اکرم سرور جوانان بهشت بود به همراه یاران صدیقش جهان اسلام را غرق در ماتم کرده است.

ارباش گفت: کربلا از دیروز تا به امروز قلوب تمامی مومنین فارغ از مذهب و مشرب آنان را جریجه دار کرده است و هر مسلمانی که این رنج را در قلب خود حس می کند،  در طول تاریخ ، ظلم وارده به امام حسین و اهل بیت را فراموش نکرده است و عاملان این ظلم را لعن می کند.

به گفته ارباش با مطالعه زندگی امام حسین ( ع) مشحص می شود که ایشان برای احیای تفکر برادری امت اسلام مجادله کرده است و رنج و درد ناشی از ماتم کربلا نباید ما را از حق، انصاف و عدالت دور کند و احساسات و رفتارمان نباید راه و روش جدیدی برای از میان برداشتن وحدت امت اسلامی فراهم سازد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.