استاندار آذربایجان شرقی: باید از بازگشت حقوق دولتی استان در راستای سرمایه‌گذاری‌های جدید بهره‌مند شد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای برنامه ریزی استان بر بهره‌مندی از بازگشت حقوق دولتی استان در راستای سرمایه‌گذاری‌های جدید تاکید کرد.

محمدرضا پورمحمدی هم چنین با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر کمبود اعتبارات دولتی، گفت: بایستی سرمایه‌های منجمد دستگاه‌های دولتی به سرمایه های مولد تبدیل شوند.

پورمحمدی افزود: تمامی املاک، مستغلات، تجهیزات و امکانات مازاد دستگاه های دولتی به موضوع مولدسازی همچون مشارکت اختصاص یابد.
وی ادامه داد: سهم آذربایجان شرقی از محل حقوق دولتی واریزی به خزانه باید در قالب افزایش اعتبارات استانی و یا از محل برگشت یک درصدی اعتبارات به استان اختصاص یابد.
پورمحمدی گفت: بسیاری از منابع درآمدی استان به خزانه واریز می شود ولی متاسفانه تا به امروز حقوق دولتی استان به صورت کامل پرداخت نشده است.
وی از دستگاه های متولی و سازمان برنامه و بودجه خواست علت عدم واریز این مبلغ و اعتبارات را پیگیری و در جلسه آتی گزارش لازم را ارائه دهند.
وی گفت: باید به فکر منابع درآمدی و یا تنوع بخشی به منابع درآمدی برای آینده باشیم.
پورمحمدی در خصوص ایجاد کارخانه نوآوری در استان گفت: ایجاد این کارخانه از سه سال قبل در حال پیگیری است و باید با انتخاب یکی از کارخانه همچون کارخانه برق لامع آن را در سفر پیش روی معاون فناوری رئیس جمهور افتتاح کنیم.
وی همچنین بر پیگیری موضوع هوشمند سازی شهر تبریز و سایبر پارک توسط شهرداری تاکید کرد.
استاندار آذربایجان شرقی در خصوص برگزاری نمایشگاه رینوتکس نیز گفت: این نمایشگاه تخصصی در تاریخ ۲۲ تا ۲۵ آبان ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.