انتقاد فرماندار مراغه از وضعیت نامناسب آثار تاریخی و گردشگری این شهرستان

به گزارش عصر آزادی آنلاین، معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه روز یکشنبه در حاشیه بازدید از آثار تاریخی و طرح های گردشگری مراغهبا ابراز تاسف از وضعیت نامناسب آثار تاریخی این شهرستان گفت: وضعیت این آثار در شان این شهر فرهنگی و تاریخی نیست.

سیدعلی موسوی حسینی با اشاره به  پیشینه بزرگ تاریخی و ظرفیت های کم نظیر گردشگری در مراغه، وضعیت موجود در بخش میراث فرهنگی مناسب ندانست  و اظهار داشت:  در راستای بهبود وضعیت آثار تاریخی این شهرستان می توان از سرمایه گذاری بخش خصوصی و نیز مشارکت نهادهای مختلف استفاده و بهره برداری کرد.

وی همچنین  بر نقش  شهرداری به عنوان متولی مدیریت عمران شهری نیز با مشارکت و همکاری در اجرای طرح های مختلف  در زمینه بهبود و توسعه زیرساخت های گردشگری و تاریخی گام های موثر تاکید کرد.

موسوی حسینی  رصدخانه تاریخی مراغه را  اثر بزرگ و مهم تاریخی به عنوان یکی از مهم ترین مقصدهای گردشگری آذربایجان شرقی و با قدمتی بیش از چندین قرن، نیازمند توجه و اهتمام تلقی نمود و متذکر شد که بهسازی محوطه این اثر فاخر تاریخی با تامین اعتبار مناسب از سوی میراث فرهنگی و نیز مشارکت شهرداری می تواند تسریع و تسهیل شود.

موسوی حسینی همچنین در بازدید از گنبدهای تاریخی کبود و مدور مراغه گفت: این گنبدها، یادمانی از گذشته باشکوه این شهر به عنوان یکی از پایتخت شهرهای این مرز و بوم با نقش و نگارهایی به جای مانده از گذشتگان پرافتخار این خطه است.

وی افزود: اجرای طرح های بهسازی محوطه آثار تاریخی براساس قوانین و ضوابط میراث فرهنگی، زمینه ساز بهبود وضعیت آنها و نیز جذب گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود.

موسوی حسینی همچنین در بازدید از گنبد تاریخی سرخ مراغه ادامه داد: توجه به مناسب سازی محوطه و نیز اجرای مرمت این اثر فاخر قرن هفتم هجری از ضرورت های حیاتی گردشگری است.

وی با اشاره به قدمت بیش از ۷۰۰ ساله گنبد غفاری اضافه کرد: بهسازی و نگهداری مناسب از ابنیه تاریخی از جمله گنبدهای تاریخی چون غفاریه، در حقیقت ایجاد زیرساخت مناسبی برای گردشگری است.

فرماندار مراغه در بازدید از معبد تاریخی مهر این شهرستان با انتقاد از وضعیت این اثر تاریخی گفت: توسعه و مطالعه مورد نیاز برای مرمت و بهسازی این اثر تاریخی با قدمتی هزاران ساله بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

موسوی حسینی همچنین در بازدید از موزه ایلخانی مراغه افزود: وجود این موزه با صدها اثر تاریخی و ارزشمند، ظرفیتی مناسب برای معرفی این شهر تاریخی و پیشینه آن به علاقه مندان به تاریخ و تمدن این خطه است.

وی در بازدید از مجتمع آب درمانی در حال احداث شور سوی مراغه گفت: حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه گردشگری اولویت توسعه این شهرستان است و دستگاه های اجرایی و خدمات رسان از آنها حمایت می کنند.

وی اضافه کرد: این مجتمع در زمینی به مساحت هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع و با زیربنای ۶ هزار متر مربع و با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد تومانی بهش خصوصی در حال اجرا بوده و با بهره برداری از آن، زمینه مساعدی برای جذب گردشگر در منطقه ایجاد خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.