کارگردان تبریزی؛ فرهنگ تبریز کجا رفته است؟! / حال هنر و فرهنگ شهر را دریابیم و با هنرمندان مهربان تر باشیم

به گزارش  عصر آزادی آنلاین، امیر حجازی؛ کارگردان تبریزی در حاشیه برپایی نخستین دوره از همایش «آیین تجلیل از شهریاران آذربایجان» که همزمان با سالروز بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی، طلوع و تولد یکساله اولین پایگاه تحلیلی – خبری تخصصی در حوزه معماری و شهرسازی در موزه قاجار برگزار شد، تبریز را مهد فرهنگ، هنر و ستارگان بی شمار خواند و با انتقاد از بی مهری های مسؤولان و مدیران نسبت به ستارگان عرصه هنر ادامه داد: متأسفانه حوزه هنر و جامعه هنرمندان، مورد توجه واقع نشده، و این حوزه، بی صاحب شده است و بی مهری های متعدد بر آن سایه گسترده است.

این پیشکسوت عرصه هنر و سینما، ضمن انتقاد از عدم حضور مسؤولان و مدیران در این همایش و تشکر از مهمانان حاضر در این آیین، ادامه داد: همزمان با برگزاری این مراسم، برنامه دولتی در جوار همین موزه تاریخی برپاست که مدیران و مسوولان دولتی حضور در آن برنامه دولتی را بر این برنامه مردمی ترجیح داده اند و این خود، نشان از همین بی مهری ها و فراموشی این چهره های ماندگار و ستاره های در حال درخشش دارد.

وی در خطاب به اعضای شورای شهر ، خود را به عنوان شهروند حامی تبریز و فرهنگ، هویت و هنر خواند و گفت: مسؤولان و مدیران ما متوجه نشده اند که میراث فرهنگی، تنها، ساختمان ها و آجرها نیست و همین پیشکسوتان، چهره ها، نسل جوان امروزی و فرزندان آینده است و لازم است در کنار بها دادن به این بناهای تاریخی حفظ این داشته های تاریخی، به صاحبان و سازندگان و برجای گذارندگان این میراث ها و اندیشه ها نیز بها دهیم و قدردان و حافظ شان باشیم.

حجازی با تأکید بر لزوم توجه به نیروها و سرمایه های انسانی، در انتقاد به بی توجهی به فرهنگ تبریز، متذکر شد: باید در همین جا از خود سؤال کنیم که فرهنگ تبریز کجا رفته است؟! و با انسان های بزرگی که در راه اعتلای فرهنگ مان عمر خود را سپری کرده اند چه کرده ایم؟! و چگونه شده است که در صدور مجوز برای ساخت یک دریچه از بنا، نسبت به نوع آن دریچه هزاران نظر داده می شود. اما به انسانی که قرار است از آن استفاده کند، هیچ نظری داده نمی شود؟!

این خادم فرهنگ و هنر با انتقاد از نبود گالری و سالن تئاتر در خور شأن و منزلت تبریز، با تأکید بر لزوم توجه و مهرورزی به هنرمندان شهر و استان، بیان داشت: باور کنید اگر با هنرمندان مهربان باشیم، شهر رنگ تلطیف و آرامش به خود خواهد گرفت و زندان ها خالی از بزهکاران خواهد شد و حتی مردم از همدیگر، با فرهنگ نان خواهند خواست، پس جا دارد که حال هنر و فرهنگ شهرمان را دریابیم و با هنرمندان مان مهربان تر باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.