تامین نیاز بیمارستانهای آذربایجان شرقی به اکسیژن

 عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان؛ رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی گفت: نیاز مراکز بیمارستانی استان به اکسیژن تامین می‌شود.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی گفت: با مدیریت جهادی و حضور همه جانبه در صحنه تولید و با وحدت و همدلی همکاران دانشگاه علوم پزشکی، تلاش خواهیم کرد بدون هیچگونه مشکل نسبت به پشتیبانی گاز مایع برای واحدهای درمانی استان اقدام کنیم.

حبیب امین زاده پنجشنبه شب گفت: پیرو اعلام نیاز گاز اکسیژن و کمبود آن در مراکز درمانی استان، هماهنگی‌های اولیه لازم جهت بررسی آخرین وضعیت تولید و توزیع اکسیژن در استان از طریق کارشناسان سازمان صمت آذربایجان شرقی انجام شد.

وی اظهار کرد: با توجه به وضعیت اعلام شده در مورد کمبود گاز اکسیژن در مراکز درمانی، سه استراتژی اساسی افزایش تولید واحدهای فعال در سطح استان، رفع موانع و مشکلات تولید واحدهای راکد و راه‌اندازی واحدهای جدید و تهیه گاز اکسیژن مایع از سایر استانها و مراکز تولید پیگیری شد.

امین زاده با اشاره به اینکه صبح امروز از شرکت ارک اکسید واقع در شهرک صنعتی شهید سلیمی بازدید کرد، گفت: این شرکت در سه نوبت کاری روزانه هشت تن اکسیژن مایع تولید و بر اساس اعلام مدیر شرکت تمامی آن در اختیار مراکز درمانی استان قرار می گیرد .

وی خاطرنشان کرد: این شرکت در برنامه توسعه خود برای وارد کردن دستگاه تولید گاز اکسیژن اقدام کرده است

امین زاده با بیان اینکه شرکت آذر اکسید در منطقه کندرود هم روزانه ۲۵۰ تا ۲۸۰ عدد کپسول ۴۰ لیتری را تولید و در اختیار واحدهای درمانی قرار می دهد، افزود: در بازدید از شرکت طب گستر در شهرستان اهر هم مقررشد با توجه به سابقه تولید این شرکت، تسهیلات لازم جهت خرید تجهیزات و شروع فرایند تولید گاز اکسیژن، در اختیار شرکت قرار گیرد .

وی همچنین گفت: بر اساس مذاکرات تلفنی با روسای سازمان‌های صمت استان‌های اردبیل و زنجان مقرر شد از فردا / جمعه / مجدد هفت تن گاز اکسیژن مایع به صورت روزانه از استان اردبیل و از روز شنبه هشت تن گاز اکسیژن مایع از استان زنجان تحویل دانشگاه علوم پزشکی تبریز شود .

دکتر مسعود دینه وری، رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع) تبریز دیروز در نشست خبری اعلام کرد: یک شرکت در تهران طرف قرارداد برای اکسیژن‌سازها داشتیم که با وجود دپوی اکسیژن به بهانه نوسان قیمت، حاضر به تحویل آن نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.