فوتی‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی به پنج نفر کاهش یافت

به گزارش عصر آزادی آنلاین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بااشاره به کاهش آمار فوتی‌های کرونا در استان، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته پنج نفر در آذربایجان‌شرقی بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

دکتر محمدحسین صومی افزود: از مجموع بسترهای کرونایی آذربایجان شرقی ۱۴۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و ۵۹ نفر نیز زیر دستگاه ونتیلاتور هستند.

وی با اشاره به وضعیت وارونگی هوای تبریز و آلودگی ناشی از آن در هفته های گذشته اظهار کرد: این امر موجب شده تعداد بستری بیماران در بخش ریه افزایش یابد که البته نتیجه تست کرونا همه این افراد مثبت نیست.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه وضعیت آذربایجان شرقی از نظر شیوع کرونا خوب است و پیشگیری و کنترل انجام می شود، اما باید همچنان از عادی‌انگاری بیماری واهمه داشت.

صومی گفت: روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ بیمار کرونایی در استان شناسایی می شوند و ۲۳ درصد تست های پی سی آر و ۱۰ درصد تست های رپیت گرفته شده مثبت بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این جلسه با اشاره به بازرسی‌های انجام شده از صنوف مختلف در آذربایجان شرقی گفت: تاکنون برای پنج هزار و ۹۷۶ واحد صنفی در استان به دلیل عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی کرونا اخطار صادر و ۳۴۲ واحد متخلف نیز پلمب شده‌اند.

عباسعلی درستی افزود: با اجرای طرح شهید سلیمانی در استان، توسط تیم های حمایتی برای ۲۵ هزار و ۴۶۲ خانواده بسته های حمایتی اعم از معیشتی و اقلام بهداشتی ارایه شده است.

وی ادامه داد: تاکنون توسط تیم های رهگیری آذربایجان شرقی ۶۶ هزار و ۶۴ نفر از نظر ابتلا به کرونا، رهگیری و از این تعداد ۱۵ هزار و ۳۳ مورد نیز تست سریع انجام شده که ۲۶ درصد تست ها مثبت بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.