برگزاري جلسه گراميداشت هفته منابع طبيعي و طرح ملي زراعت چوب استان البرز

به گزارش عصر آزادی آنلاین، جلسه ستاد گراميداشت هفته منابع طبيعي و آبخيزداري سالجاري و طرح ملي زراعت چوب در محل سالن جلسات سازمان جهاد كشاورزي استان با رعايت پروتكل هاي بهداشتي مقابله با ويروس كرونا برگزار شد.

در ابتداي این جلسه که با حضور اعضاء ستاد منعقد گرديد، حامد فرضي مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز بعنوان دبير ستاد گراميداشت هفته منابع طبيعي به تشريح اقدامات اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري در زمينه طرح ملي زراعت چوب پرداخت.

ايشان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمينه طرح ملي زراعت چوب از جمله اجراي مراسم ملي زراعت چوب با حضور معاون محترم وزير جهاد كشاورزي و رئيس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور كه در استان البرز برگزار شد، افزود: زراعت چوب از طرح های بزرگ منابع طبیعی در راستای حفاظت عرصه ها و توليد چوب مورد نياز كشور است.

وي كشت گونه هاي جديد  و به روز دنيا كه با تحقيقات كارشناسان متخصص اين موضوع معرفي شده را در اولويت سياست هاي مجموعه منابع طبيعي و آبخيزداري در مبحث مذكور برشمرد.

 مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان البرز در ادامه با اعلام شعار همگاني هفته منابع طبيعي و آبخيزداري امسال با عنوان” همه باهم، جهاد براي حفاظت از منابع طبيعي” و اعلام روزشمار هفته مذكور، به تبيين برنامه هاي پيش رو به مناسبت هفته منابع طبيعي و آبخيزداري پرداخت و خاطر نشان كرد: هدف اصلی از برگزاری هفته منابع طبیعی و آبخيزداري ترویج و اشاعه فرهنگ منابع طبیعی در بین اقشار مختلف مردم و تبديل فرهنگ مذكور به فرهنگ عمومي  می باشد.

ايشان با اشاره به اقدامات شاخص از جمله نشست خبري با اصحاب رسانه، افتتاح بوستان هاي روستايي در سطح استان، افتتاح و بازديد از پرو‍‍ژه هاي شاخص آبخيزداري و افتتاح و بهره برداري از طرح هاي جنگلكاري و نهال كاري مشاركتي، اولويت اجراي همه ي اين برنامه ها و اقدامات مذكور را رعايت تمامي پروتكل هاي بهداشتي مقابله با ويروس كرونا بر شمرد.

سپس مخبر رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان و رئيس ستاد گراميداشت هفته منابع طبيعي ضمن عرض خوشامدگويي به اعضاء، افزود: این هفته فرصت مناسبی است تا افکار عمومی توجه بیشتری به اهمیت حفظ و توسعه منابع طبیعی پیدا کنند چرا که مبحث منابع طبیعی خاص و ویژه است.

ايشان در ادامه از اقدامات شاخص اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان البرز از جمله طرح ملي زراعت چوب و افتتاح بوستان هاي روستايي تقدير و تشكر نمود.

وي اصل آسيب شناسي در اجراي تمامي اقدامات و برنامه ها را ضروري دانست و افزود با رعايت اين اصل است كه هر برنامه و اقدامي از برنامه قبلي با شكوه تر و كم نقص تر برگزار مي شود و بازتاب آن را مردم بخوبي دريافت مي كنند.

مخبر اظهار داشت: به منظور تأثیرگذاری بیشتر برنامه ها، مراسم سال جاری با رویکرد مشارکتی و اجرای برنامه های نو و جذاب در دستور کار قرار گيرد.

سپس حجت السلام ندرلي مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري البرز به بيان اهميت موضوع درختكاري و حفاظت از طبيعت و انفال از نگاه ائمه و بزرگان پرداخت و افزود: در وصف اهميت و گراميداشت اين هفته همين بس كه هر ساله رهبر معظم انقلاب خود شصا اقدام به غرس نهال و تشويق بقيه به اقدام كاشت نهال مي نمايند.

وی همچنین به پوشش رسانه ای هفته بزرگداشت منابع طبیعی تاکید و خاطر نشان كرد: هدف از اجرای تمام این برنامه ها، فرهنگ سازی و نشان دادن اهمیت منابع طبیعی و محیط زیست برای جامعه و مردم است و رسانه ها با برگزاری مراسمات و برنامه های حرفه اي و مخاطب پسند، مردم را به آموزش و حفظ كاريزي عرصه هاي كشاورزي، انفال و ایجاد فرهنگ صیانت از منابع طبیعی دعوت کنند.

گفتنی است در انتهاي این جلسه مواردي بعنوان مصوبات  مورد بررسی و تصويب قرار گرفت و درباره برخی از پیشنهادات و نقطه نظرات اعضاء بحث و گفت و گو صورت پذیرفت.

شایان ذکر است هفته منابع طبیعی از تاریخ 15 اسفند آغاز و تا 21 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.