تفاهمنامه‌های متعددی ما بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان منعقد شده است

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که هیچ محدودیتی برای برقراری روابط اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ما بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان وجود ندارد، گفت: تفاهمنامه‌های متعددی ما بین دو کشور منعقد شده است.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، محمدرضا پورمحمدی روز دوشنبه ۱۰ خردادماه در مراسم گرامیداشت پنجاهمین سال بهره برداری از سدهای ارس و میل مغان ما بین دو کشور افزود: جمهوری اسلامی ایران با افتخار اولین کشور همسایه بود که استقلال جمهوری آذربایجان را به رسمیت شناخت و اشتراکات مذهبی و زبانی بین دوکشور ظرفیت فراوانی را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر رابطه بین دو کشور مطلوب تر از سال‌های گذشته است، ادامه داد: همزیستی مردمان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان فراتر از مرزکشی مرسوم بوده و این دو کشور روابط وسیعی دارند.

پورمحمدی با اشاره به اتمام مناقشه قره باغ و آزادسازی اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان و توافقات برای ایجاد صلح پایدار در منطقه، گفت: امروز فرصت خوبی برای گسترش صلح در منطقه و همکاری همه کشورها فراهم شده و جمهوری اسلامی ایران آماده در اختیار گذاشتن همه ظرفیت های فنی و مهندسی خود برای بازسازی قره باغ است و آذربایجان شرقی به عنوان ستاد توسعه تجارت با آذربایجان انتخاب شده است و آماده هر گونه همکاری هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.