ضرورت اصلاح قوانین بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی

عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی از تاکید استاندار استان بر ضرورت اصلاح قوانین مربوط به بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره های بعدی خبر می دهد.

محمدرضا پورمحمدی در نشست فرمانداران استان، گفت: دولت دوازدهم از جمله دوره‌های سخت مدیریتی به لحاظ افزایش فشارهای اقتصادی، تحریم، کرونا و بسیاری از حوادث و رخدادهای دیگر بود.

 وی اظهار داشت: با تمام این مشکلات، مدیریت امور استان در سایه عنایات خداوند متعال و همراهی و همدلی مردم و مسئولان، به بهترین شکل ممکن انجام شده است.

پورمحمدی با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات دست‌اندرکاران اجرایی انتخابات در استان، افزود: با وجود نگرانی‌های مربوط به امنیت انتخابات و توطئه‌های معاندان نظام، حتی یک صندوق در استان جابه‌جا نشده و شاهد برگزاری انتخاباتی سالم بودیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه حراست از تک‌تک آرای مردم را وظیفه خود می‌دانیم، بیان کرد: فرمانداران و هیأت‌های اجرایی تعامل خوبی با هیأت نظارت استان داشتند و امیدواریم در روزهای آینده نیز شاهد تایید صحت انتخابات در حوزه‌های باقیمانده باشیم.

وی خواستار اصلاح قوانین مربوط به بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شد و گفت: ضروری است از اعمال نظرات شخصی در بررسی صلاحیت داوطلبان خودداری شود.

پورمحمدی همچنین از فرمانداران و دست‌اندرکاران اجرایی انتخابات در استان خواست که اطلاعات مربوط به انتخابات را مستند و مکتوب کنند و ادامه داد: باید اشکالات و نواقص را برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات‌های بعدی رفع کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تغییر و جابه‌جایی مدیران در دولت بعدی، امری طبیعی است، گفت: فرمانداران و مسئولان اجرایی مکلفند که همچون اولین روز قبول مسئولیت، به انجام وظایف و خدمت به مردم بپردازند و از تغییرات مدیریتی در مجموعه خود خودداری کنند.

وی با اشاره به وضعیت ثابت آمار ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کرونا در استان، اضافه کرد: اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچنان باید مورد توجه جدی مردم قرار گیرد تا دچار وضعیت بدتری نشویم.

دبیر ستاد انتخابات استان و مسئول کمیته حراست و استعلامات این ستاد و تعدادی از فرمانداران نیز به بیان مسائل مربوط به انتخابات اخیر پرداختند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.