ابلاغ برنامه‌های جدید واکسیناسیون از سوی وزیر بهداشت

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه‌های جدید واکسیناسیون کرونا را به روسای دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرد.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به روسای دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور با اشاره به تامین و پشتوانه کافی واکسن و توسعه مراکز تزریق در سراسر کشور و آمادگی تزریق روزانه بیش از ۵۰۰ هزار دُز واکسن، برنامه‌های جدید برای واکسیناسیون گروه‌های سنی در استانهای مختلف را ابلاغ نمود.

متن ابلاغیه بدین شرح است:

رئیس/ سرپرست محترم دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی …

با سلام و تبریک عید سعید قربان و خداقوت در مقابله نفس گیر با پیک پنجم بیماری و سپاسگزاری از زحمات کلیه عزیزان جهت افزایش مراکز واکسیناسیون و همچنین سرعت عمل بیشتر.

از آنجا که بدلیل پوشش واکسیناسیون جمعیت بالای ۶۰ سال و استان‌های جنوبی و جنوب شرقی بالای ۵۰ سال به حد قابل قبولی رسیده ایم مراجعه به مراکز واکسیناسیون در روز گذشته کمتر بود؛ لذا باتوجه به تأمین و پشتوانه کافی واکسن و همچنین توسعه مراکز تزریق در سراسر کشور که آمادگی تزریق روزانه بیش از پانصد هزار نفر را دارد شایسته است که این مراکز و واکسن در اختیار با ظرفیت حداکثری مورد بهره برداری قرار گیرد؛ لذا انجام موارد زیر ضروریست:

۱- سریعاً اعلام گردد کلیه افراد بالای ۶۰ سال که تاکنون مراجعه نکرده و یا در سایت ثبت نام ننموده‌اند با اطلاعیه و یا هر شیوه‌ای مناسب این عزیزان در کلیه کشور دعوت به ثبت نام و نوبت‌دهی شوند. در استان‌هایی که بالای ۵۰ سال گروه هدف می‌باشند برای این گروه سنی آگهی شود.

۲- استان‌هایی که گروه هدف بالای ۶۰ سال و آن‌ها که بالای ۵۰ سال می‌باشد در صورتیکه ۷۵ درصد از گروه‌های سنی هدف را واکسینه کرده اند می‌توانند از فردا برای جمعیت ۶۰-۵۸ ساله در استان‌هایی که گروه سنی هدف، بالای ۶۰ سال بوده و ۵۰-۴۸ ساله در استان‌هایی که گروه سنی هدف بالای ۵۰ سال می‌باشد ثبت نام آغاز و واکسیناسیون این گروه با نوبت دهی شروع شود. خوشبختانه واکسن به اندازه کافی موجود است و همکاران ارجمند با محاسبه جمعیت جدید هدف، واکسن مورد نیاز را درخواست نمایند تا سریعاً ارسال شود.

توفیق و عزت همگان را در خدمت به مردم از خداوند بزرگ مسئلت داریم.

دکتر سعید نمکی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.