قیمت مرغ برای مصرف کننده نباید بیشتر از ۲۷ هزار تومان باشد

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه قیمت مرغ برای مصرف کننده نباید بیشتر از ۲۶ تا ۲۷ هزار تومان باشد، گفت: فروش مرغ با قیمت ۴۰ هزار تومان و یا چند نرخی شدن آن در بازار سودجویی توسط برخی افراد است و دستگاه‌های مربوطه بایستی هر چه سریعتر به این موضوع ورود و جلوی این سودجویی‌ها را بگیرند.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، حبیب اسدالله نژاد در این باره اظهار کرد: بعد از اینکه قرارگاه ساماندهی مرغ کشور قیمت مرغ زنده را ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان و قیمت مرغ گرم برای مصرف کننده را ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان مصوب کرد شاهد افزایش قیمت مولفه های تولید از سوی دولت و بازار بودیم که میزان اثر این افزایش قیمت مولفه‌های تولید به ازای هرکیلو گرم مرغ حدود ۲۰ درصد بود.

وی افزود: به همین دلیل مرغداران درخواست کردند که قیمت مرغ به منظور پایداری تولید و ایجاد انگیزه برای تولید و جوجه ریزی اصلاح گردد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور با اشاره به اینکه بایستی در آمارهای تولید راستی آزمایی صورت گیرد، گفت: حجم مرغی که در بازار وجود دارد با حجم جوجه‌ریزی انجام شده همخوانی ندارد.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش‌ها در خردادماه ۱۱۶میلیون قطعه جوجه ریخته شده است اگر این آمار ها درست باشد نباید در بازار با این حجم مرغ با کمبودی مواجه شویم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.