افراد برای تزریق دز دوم واکسن به مراکز بهداشت آذربایجان شرقی مراجعه نکنند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که تحویل واکسن اسپوتنیک و استرازنکا در هفته جاری انجام نگرفته است، گفت: تمامی افرادی که زمان تزریق دز دوم آن‌ها با این نوع واکسن‌ها فرارسیده است، به مراکز بهداشت مراجعه نکنند و منتظر اطلاع رسانی در هفته‌های آینده باشند.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، دکتر عباسعلی درستی دوشنبه شب ۲۵ مردادماه در گفت‌وگوی خبری، اظهار کرد: حد فاصله تزریق دز دوم واکسن اسپوتنیک تا سه ماه پس از تزریق دز اول و واکسن استروزنکا نیز تا شش ماه پس از تزریق دز اول است، از این رو از لحاظ علمی جای هیچ نگرانی نیست و ما هنوز وقت برای تامین این واکسن‌ها داریم.

وی با اشاره به مشکل تامین واکسن کرونا در برخی شهرستان‌ها به خصوص تبریز در روز گذشته، افزود: با توجه به این‌که مدیریت سامانه واکسیناسیون و نوبت دهی به صورت استانی انجام نمی‌گیرد، نبود واکسن در روز دوشنبه به صورت کامل اطلاع رسانی نشده و به همین دلیل برخی از افراد بدون اطلاع از نبود واکسن به مراکز بهداشت مراجعه کردند.

وی ضمن عذرخواهی از شرایط به وجود آمده، وضعیت عدم تامین واکسن و مدیریت نوبت دهی سامانه را مربوط به تهران و وزارت بهداشت دانست و گفت: محموله جدید واکسن کرونا روز دوشنبه به دست ما رسیده و قرار است از روز سه شنبه در مراکز بهداشت استان، تزریق واکسن کرونا تداوم داشته باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه کرد: آخرین محموله دریافتی واکسن کرونا تا روز تاسوعای حسینی کفاف می کند و از طرفی مقرر شده تا محموله جدید در روز تاسوعا و یا روز بعد عاشورا تامین شود که اگر واکسن‌ها پیش از عاشورا به دستمان برسد، در این روز نیز تزریق واکسن خواهیم داشت وگرنه به احتمال زیاد، واکسن در روز عاشورا در سطح استان تزریق نمی‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.