در راستای رفع موانع تولید، مجوز تغییر کاربری به واحدهای صنعتی صرفا در قالب کمیسیون تبصره یک ماده یک میسر است

مجوزهایی که برای شهرکهای صنعتی صادر می شود برای متمرکز نمودن فعالیتها و محافظت از اراضی کشاورزی است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: مجوزهایی که برای شهرک های صنعتی صادر می شود برای متمرکز نمودن فعالیت و محافظت از اراضی کشاورزی است.
عصر آزادی آنلاین بر اساس روابط عمومي سازمان جهادكشاورزي استان، مهندس اکبر فتحی در مصاحبه تلفنی با برنامه بلامانع رادیو جوان در خصوص صدور مجوز تغییر کاربری گفت: قانونگذار تغییر کاربری اراضی کشاورزی را ممنوع نموده و در فرایند صدور مجوز برای استقرار یکسری از فعالیتها، شهرکهای صنعتی را پیش بینی کرده است و لازم است جهت تامین امنیت غذایی شهرکهای صنعتی استقرار یابند بنابراین برای متمرکز نمودن این فعالیت هاست تا از اراضی کشاورزی محافظت به عمل آید لذا موقع تقاضا برای تغییر کاربری موظف به گرفتن استعلام از شهرک می باشیم که آیا زمینی برای انجام این نوع فعالیت در اختیار دارند یا خیر. در صورت اختصاص زمین برای این نوع فعالیت در شهرک که تمامی فعالیتها در آن متمرکز شده، زیرساختها فراهم گشته و سرمایه گذاری نیز سهل تر گردیده است، لذا صدور مجوز تغییر کاربری در خارج از شهرک ها ممکن نخواهد بود.
وی با بیان اینکه در مورد احداث مجتمع و سالن ورزشی موضوع متفاوت است زیرا نمی توان مجوز این طرح ها را در داخل شهرک صنعتی صادر نمود ادامه داد: از طرفی نمی توان گفت تغییر کاربری مطلقاً ممنوع است بلکه شرط اولیه و اساسی برای بعضی از فعالیتها کسب مجوز تاسیس از سازمان صنعت و معدن و تجارت می باشد که پس از تقاضا و تشکیل پرونده در کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون تبصره یک ماده یک تشخیص داده می شود که برای این نوع فعالیت اجازه تغییرکاربری اعطا گردد یا خیر.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: تغییر کاربریهای گسترده ای که در سطح استان و کشور در حال رخ دادن است اتفاق نامبارکی است که باعث از بین رفتن اراضی کشاورزی می گردد و باید با آن مقابله شود اما در مورد مواردی که به فعالیتهای تولیدی اقدام خواهند کرد، در صورتی که مجوز تاسیس دریافت کرده باشند و امکان تغییر کاربری وجود داشته باشد همکاریهای لازم به عمل خواهد آمد.
گفتنی است کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی مربوط به طرح هایی خارج از محدوده طرح های کشاورزی همانند خدمات رفاهی، صنایع غیر کشاورزی و کارگاه ها می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.