تراکتور پرافتخارترین تیم شمالغرب کشور

تیم تراکتور برای چهاردهمین حضورش در لیگ برتر فوتبال کشور مهیا می شود.
به گزارش سرویس ورزشی عصر آزادی آنلاین، تیم تراکتور سابقه 14 حضور در لیگ برتر فوتبال کشور در بیست دوره گذشته لیگ برتر فوتبال کشور موسوم به لیگ خلیج فارس را دارد.
سرخپوشان تبریزی با 3 نایب قهرمانی و یک مقام سومی پرافتخارترین تیم شمالغرب کشور در لیگ برتر فوتبال کشور به شمار می روند.
از فوتبال تبریز تیم های شهرداری تبریز، گسترش فولاد و ماشین سازی تبریز هم سابقه حضور در لیگ برتر را دارند، اما همیشه در نیمه دوم جدول قرار داشته اند.

عملکرد تیم تراکتور در لیگ برتر فوتبال کشور
فصل 81/1380: تیم تراکتور تنها با دو برد، 9 تساوی و 15 باخت و کسب 15 امتیاز در اولین دوره لیگ برتر، در رده آخر جدول قرار گرفته و به لیگ دسته یک ایران سقوط کرد. هدایت تیم ترکتور در نیم فصل اول با محمود یاوری و نیم فصل دوم با احد شیخ لاری بود.
فصل 89/1388: بعد از 7 دوره غیبت تیم تراکتور با فراز کمالوند به لیگ برتر صعود کرده و با 47 امتیاز در رده هفتم جدول به کار خود پایان داد. حضور تماشاگران پرشور تراکتور در این فصل تعجب فوتبال ایران را به همراه داشت به طوری که برای اولین بار در ورزشگاه آزادی در بازی تراکتور با استقلال و پرسپولیس، تعداد تماشاگران تیم مهمان بیشتر بود.
فصل 90/1389: تراکتور با کسب57 امتیاز با فراز کمالوند در رده پنجم جدول به کار خود پایان داد. پیروزی دو بر یک تراکتور برابر استقلال در تهرن نقطه عطف عملکرد تیم تراکتور بود که جشن شادی هواداران این تیم در خیابان های تبریز را به همراه داشت.
فصل 91/1390: بعد از بیست سال تیم تراکتور در بین سه تیم برتر قرار گرفت. سرخپوشان تبریزی با هدایت امیر قلعه نویی و کسب 66 امتیاز نایب قهرمان لیگ برتر شده و به لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا راه یافتند.
تراکتور پیش از این در سال 1371 با قرار گرفتن در رده سوم، در بین تیم های برتر کشور قرار گرفته بود.
فصل 92/1391: تکرار عنوان نایب قهرمانی تراکتور با 65 امتیاز اینبار با تونی اولیویرا/ البته مربی پرتغالی تراکتور در دو هفته مانده به اتمام لیگ از سمت خود برکنار و حسن آذرنیا دو بازی آخر تراکتور را هدایت کرد.
فصل 93/1392: تراکتور با مجید جلالی تیم بالای جدول بود، اما تماشاگران تراکتور خواستار بازگشت تونی بودند و در نهایت در بهمن 92 تونی به تراکتور بازگشت و این تیم در جام حذفی با برتری برابر مس کرمان قهرمان شد، اما در لیگ برتر رده ششم قرار گرفت.
فصل 94/1393: تراکتور با رسول خطیبی شروع بسیار خوبی در لیگ برتر داشت و حتی قهرمان نیم فصل شد اما نتایج دور برگشت تراکتور روند نزولی گرفته و در نهایت تونی اولیویرا جانشین خطیبی شد.
در هفته پایانی لیگ برتر و در حالی که تراکتور 3 بر یک از نفت تهران پیش بود و در آستانه قهرمانی لیگ قرار داشت، بازی به شکل باور نکردنی به تساوی کشید و تا سپاهان با برتری برابر سایپا جام قهرمانی را از تراکتور برباید. هواداران تراکتور از بازی مقابل نفت تهران به جمعه سیاه یاد می کنند.
فصل 95/1394: تیم تراکتور با تونی کار خود را آغاز اما بعد از هفته سیزدهم که تراکتور در رده نهم قرار داشت تونی برکنار و امیرقلعه نویی جانشین وی شد و در نهایت تراکتور 51 امتیاز در رده چهارم قرار گرفت.
فصل 96/1395: تراکتور با امیر قلعه نویی و کسب 56 امتیاز به مقام سومی لیگ دسته یافته و به لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا راه یافت.
فصل 97/1396: پنجره بسته تراکتور سبب شد که این تیم نتواند بازیکن جدیدی جذب کند. یحیی گل محمدی در نیم فصل اول و ساغلام در نیم فصل دوم هدایت تراکتور را برعهده داشته و در نهایت سرخپوشان تبریزی با 34 امتیاز مکان دهم جدول قرار گرفتند که یکی از پایین ترین رده های کسب شده تراکتور به شمار می رود.
فصل98/1397: تیم تراکتور به بخش خصوصی واگذار گردید. زنوزی تیمی مدعی را برای لیگ مهیا کرد و در 6 هفته مانده به پایان لیگ تراکتور شانس اول قهرمانی بود اما باخت برابر سپیدرود تمام رویای تراکتور را برهم زده و این تیم در 6 بازی پایانی خود تنها 3 امتیاز کسب کرده و در نهایت با 52 امتیاز در رده پنجم قرار گرفت. جان توشاک، محمد تقوی و لیکنز مربیان تراکتور در این فصل بودند.
فصل 99/1398: تراکتور با دنیزلی تیمی مدعی قهرمانی بود و یک مقطع از فصل هم در رده های بالای جدول قرار داشت، چند هفته مانده به نیم فصل روند نزولی تراکتور آغاز گردید و با شکست در دربی برابر ماشین سازی به اوج رسید.
در نیم فصل دوم الهامی هدایت تراکتور را برعهده گرفته و توانست این تیم را قهرمان جام حذفی کرده و در لیگ هم چهارم کند.
فصل 1400/1399
تراکتور این فصل هم رده فصل گذشته خود را تکرار و با 45 امتیاز در مکان چهارم جدول قرار گرفت که برای آسیایی شدن تراکتور کافی نبود.
علیرضا منصوریان، رسول خطیبی و فیروز کریمی مربیان تراکتور در این فصل بودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.