حرکت به سوی آموزش کودکان کار/ سوله شهید فخری زاده به کودکان کار اختصاص می یابد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و جوانان شورای شهر کرج از تصویب لایحه ای درباره اختصاص سوله شهید فخری زاده به اداره بهزیستی با هدف آموزش کودکان کار خبر داد.

حجت الاسلام علیرضا سعیدی با اعلام این مطلب گفت: ساماندهی و آموزش کودکان کار با توجه به اینکه این افراد یکی از اقشار بسیار آسیب پذیر و در معرض خطر جامعه به شمار می آیند، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

سعیدی، در عین حال وظیفه شهرداری را محدود به جمع آوری این کودکان از سطح شهر ذکر کرد و ادامه داد: ساماندهی و رسیدگی به کودکان کار، جزو وظایف اداره بهزیستی است.

وی با بیان اینکه بنا نداریم نگاه قلک وار به شهرداری را در شورای ششم، بسط و ادامه دهیم، خاطرنشان کرد: از این پس در موضوعاتی مشابه، رویکرد مشارکتی را در پیش می گیریم.

این عضو شورای کرج تشریح کرد: به این معنا که اگر شهرداری زمین یا محیطی را در اختیار دستگاهی قرار دهد، دستگاه مربوطه موظف است ضمن اعلام برنامه ای که منطبق با اصول ما در کمیسیون فرهنگی و مدیریت شهری باشد، امکانات خود را نیز به اشتراک بگذارد.

سعیدی افزود: برای مثال در زمینه کودکان کار، شهرداری محل را در اختیار بهزیستی می گذارد و این اداره موظف است با بکارگیری مربیان و کادر مورد نیاز در طرح مشارکت کند.

لایحه قرارداد حق انتفاع سوله شهید فخری زاده برای کودکان خیابانی روز چهارشنبه 21 مهرماه در کمیسیون فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و جوانان شورای شهر کرج به تصویب رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.