حفاظت از خاک به عنوان عنصر اساسي در فرايند توليد و امنيت غذايي، وظيفه اي عمومي همگاني است

برگزاری جلسه هماهنگی گراميداشت روزجهانی خاک در سازمان جهادکشاورزی استان آذربايجان شرقی

جلسه هماهنگی برگزاری روزجهانی خاک در استان آذربايجان شرقی در محل اتاق جلسات سازمان جهادکشاورزی استان آذربايجان شرقی برگزار شد.

 عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، جلسه هماهنگی برگزاری روز جهانی خاک با حضور معاونين برنامه‌ريزی وامور اقتصادی و بهبود توليدات گياهی سازمان، مدير امور مالی سازمان، مدير آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان، رئيس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبيعی استان ، معاون مرکز تحقيقات و آموزش کشاورزی و منابع طبيعی استان و مدير گروه خاک دانشکده کشاورزی دانشگاه تبريز ، مديريت هماهنگی ترويج کشاورزی، اداره کل محيط زيست استان و کارشناسانی از حوزه آب خاک در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

مدير آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی استان آذربايجان شرقی در اين جلسه ضمن ارائه مطالبی درخصوص جايگاه خاک و اهميت آن در توسعه پايدار کشاورزی، به اهميت خاک به عنوان عنصر اساسی در فرايند توليد اشاره و بر ضرورت توجه به صيانت از خاک و اجرای اقدامات پيشگيرانه برای مقابله جدی با آسيبها و تهديدها به ويژه شور شدن و تقويت باردهی خاک در حوزه عمل معاونتهای سازمان و کليه دستگاه های وظيفه مند تأکيد کرد.

مهندس کامران يوسفی راد بر تبليغات محيطی، پيگيری پخش برنامه‌های راديويی و تلويزيونی در خصوص حفاظت خاک با محوريت شعار امسال در شبکه استانی سهند و راديو تبريز، ارائه گزارش اقدامات معاونتهای سازمانی و دستگاه های متولی از طريق شبکه برکت، دعوت و استفاده از ظرفيتهای انجمن علوم خاک، صداوسيمای استان، دانشکده کشاورزی، مرکز تحقيقات کشاورزی و منابع طبيعی و اداره کل محيط زيست و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبيعی استان تاکيد نمود.

وی بر برگزاری هر چه بهتر و باشکوه گراميداشت روز جهانی خاک تاکيد نموده و با اشاره بر اينکه روز جهانی خاک با شعار توقف شور شدن خاک و تقويت باردهی خاک، ۱۴ آذر ۱۴۰۰ به صورت آنلاين همزمان در سراسر کشور برگزار می شود افزود: حفاظت از خاک به عنوان عنصر اساسی در فرايند توليد و امنيت غذايی، وظيفه ای عمومی همگانی است .

گفتنی است در اين نشست در خصوص برنامه ها و تکاليف سازمانی در خصوص گراميداشت روز جهانی خاک بحث و تبادل نظر شد و اکثر اعضا نقطه نظرات خود را برای بزرگداشت روز جهانی خاک که با مشارکت کليه سازمان ها و ارکان ها و دانشگاهيان و مراکز تحقيقات برگزار خواهد شد ارائه نمودند و بعد از بحث و تبادل نظر، تقسيم کار نهايی کميته، بعنوان شرح وظايف هر يک از سازمان ها به تصويب حاضرين رسيد.
در اين نشست پس از تبادل نظر اعضا، مقرر شد مراسم روز جهانی خاک در سالجاری بصورت مشترک با ساير دستگاهها با شعار « توقف شور شدن خاک، تقويت باردهی خاک» برگزار شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.