بازدید از طرح های تأمین مالی شده از سوی بانک صنعت و معدن

حجت الاسلام سيد ابراهيم رييسی و سيد رضا فاطمی امين وزير صنعت، معدن و تجارت به اتفاق هيأت همراه در سفر به استان لرستان از تعدادی واحد صنعتی كه از سوی بانک صنعت و معدن تأمين مالی شده است، بازديد نمودند.

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از پايگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، رييس جمهوری و هيأت همراه در اين سفر كه صبح روز جمعه نوزدهم آذرماه به منظور بررسی ظرفیت های توليدی استان و ارايه راهكار در خصوص حل مسايل و مشکلات واحدهای صنعتی به انجام رسيد، از شرکت يخچال سازی بوژان لرستان بازديد به عمل آوردند.

آیت‌الله رييسی در بازدید از اين شركت با اشاره به مشكلات مطرح شده از سوی مديران اين واحد توليدی مبنی بر فعاليت آن با يک پنجم ظرفيت، عنوان داشت: در حالی كه اين مجموعه از تمام ظرفيت های لازم برخوردار است، لازم است مسؤلين استان با جديت پيگيری كنند تا ظرفيت اين كارخانه به طور كامل فعال شود.

شرکت یخچال سازی لرستان تولید کننده یخچال فریزخانگی با نام تجاری بوژان می باشد كه در شهرستان خرم آباد و در زمینی به مساحت 35 هکتار احداث شده و مبلغ 70 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش از بانک صنعت و معدن دریافت نموده است.

ظرفیت عملی شرکت ياد شده، 600 دستگاه یخچال فریزر در روز می باشد كه در حال حاضر با 20 درصد ظرفیت مشغول به فعالیت می باشد؛ ميزان اشتغالزايی آن در حال حاضر 102 نفر بوده و در حداکثر ظرفیت به 600 نفر افزایش پیدا خواهد کرد و با توجه به زیرساختهای موجود در کارخانه، قابلیت تولید سایر لوازم خانگی از جمله فرگاز ، ماشین لباسشویی و … را نیز خواهد داشت .

همچنين وزیر صنعت، معدن و تجارت به اتفاق هیأت همراه از واحدهای توليدی صبا ظرف آسيا، نورد و آلومينيوم آسيا و زاگرس پوش كه از بانک صنعت و معدن تسهيلات دريافت كرده اند و همچنين شركت فرتاک سيليكون متال بازدید نمودند.

شركت صبا ظرف آسيا، توليدكننده انواع ظروف آشپزخانه با ظرفيت 2 هزار و 400 تن و اشتغال 60 نفر می باشد كه از بانک صنعت و معدن، مبلغ 65 ميليارد ريال تسهيلات سرمايه در گردش دريافت نموده است.

شركت نورد آلومينيوم آسيا، توليد كننده گرده های آلومينيومی، انواع ورق آلومينيومی آلياژی و غير آلياژی با اشتغال 23 نفر و ظرفيت 3 هزار تن می باشد كه در خصوص اين شركت نيز بانک صنعت و معدن تسهيلاتی به ميزان 28 ميليارد ريال مصوب نموده است.

واحد توليدی فرتاک سیلیکون متال نيز با با ظرفیت 34 هزار تن در سال در زمینی به وسعت 20 در حال احداث است که با بهره برداری از این پروژه، زمينه اشتغال مستقیم 600 نفر و اشتغال غیر مستقیم 2 هزار و 500 نفر فراهم می شود.

شايان ذكر است، پس از بهره برداری از اين واحد توليدی، علاوه بر سیلیکون متال، محصولات پلی سیلیکون و پلیمر سیلیکونی که پیش نیاز تولید سلولهای خورشیدی است نيز در این مجتمع صنعتی تولید خواهد شد.

شرکت تعاونی زاگرس پوش نيز به توليد پوشاک با ظرفیت 30 هزار دست کت و شلوار در سال مبادرت داشته و برای 262 نفر اشتغال ايجاد كرده است.

شرکت مذکور هم تسهیلات سرمایه در گردشی به مبلغ 80 میلیارد ریال از بانک صنعت و معدن دريافت داشته است.

گفتنی است، در ديدار صنعتگران و كارآفرينان استان لرستان با رييس جمهور و وزير صمت، مسايل و معضلات بخش توليد استان همچون دريافت تسهيلات و نقدينگی مورد نياز اين واحدها مطرح شد و مقرر شد، بانک ها و نهادهای دست اندركار پس از بررسی اين مشكلات برای حل آن در اسرع وقت اقدام نمايند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.