افزایش ۷۹ درصدی در تسهیلات بانک صنعت و معدن

اصغر پاک طينت عنوان داشت: ميزان پرداخت های بانک صنعت و معدن در 9 ماهه امسال 79 درصد رشد داشته و وصول مطالبات نيز در همين مدت 59 درصد افزايش يافته است.

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، رئيس هيأت مديره اين بانک اظهار داشت: صدور ضمانتنامه های ريالی به ميزان 27 درصد بيشتر از دوره 9 ماهه سال گذشته می باشد.

اين مدير ارشد بانكی بيان داشت: سهم بيشتری از پرداختی ها برای تأمين سرمايه در گردش بوده که بيانگر توجه و اولويت‌دهی به تأمين منابع بنگاه های توليدی برای فراهم كردن مواد اوليه مورد نياز است تا هيچ واحد توليدی با كاهش ظرفيت و يا توقف توليد مواجه نشود؛ البته حمايت ما از ايجاد واحدهای دانش محور و صادرات گرا و تكميل واحدهای نيمه تمامی كه پيشرفت فيزيكی بالايی دارند، ادامه دارد.

وی تصريح كرد: كاهش وصول مطالبات بانكی، کندی جريان نقدینگی در اقتصاد، عدم تخصيص به موقع و بهینه منابع به شبکه تولید، افزايش بيكاری و در نهایت رکود اقتصادی را به دنبال خواهد داشت؛ بنابراين مسأله وصول مطالبات، موضوعی است كه بايد با جديت بيشتری در مورد آن اقدام كنيم.

پاک طينت ادامه داد: خوشبختانه در بانک صنعت و معدن، وصول مطالبات با توجه به شرایط اقتصادی، نوسان های قيمتی و ارزی و امهال، رشد قابل توجهی داشته و 59 درصد افزايش يافته است.

وی يادآور شد: برخی از مسائلی که باعث بروز معوقات در بانک ها می شود در اختيار مديران و كاركنان شبكه بانكی است كه با برنامه ریزی و آموزش و ایجاد سازوکارهای منطقی و بهره گیری از شیوه های نوین اعتبارسنجی، می توان شرايط را بهتر نمود.

وی در پايان خاطرنشان كرد: تفويض اختيار به شعب و افزايش حدود اختيارات آنان و همچنين تعامل مناسب با مشتريان، عوامل ديگری است كه در كاهش مطالبات غير جاری اين بانک در 9 ماهه امسال مؤثر بوده است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.