افزايش 3.5 برابري ميزان توليد محصولات کشاورزی استان آذربايجان شرقی نسبت به قبل از انقلاب

افتتاح ۵۰ طرح جهاد کشاورزی آذربايجان شرقی با ۲۰۸ ميليارد تومان اعتبار

رئيس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي از افتتاح و بهره برداري ۵۰ طرح اين سازمان با ۲۰۸ ميليارد تومان‌اعتبار در دهه فجر امسال خبر داد.

 عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومي سازمان جهادکشاورزي استان، مهندس اکبر فتحي در حاشيه نشست خبري با خبرنگاران در گفتگو با واحد مرکزي خبر گفت: اين طرح‌ها در زيربخش‌هاي مختلف آب و خاک، دام و طيور و صنايع تبديلي و تکميلي افتتاح خواهد شد که براي ۳۴۸۰ نفر يا اشتغال جديد ايجاد مي‌شود يا منجر به تثبيت اشتغال خواهد شد.

وي با بيان اينکه بخش کشاورزي استان آذربايجان شرقي با توجه به گسترش مکانيزاسيون و ماشين آلات کاشت، داشت و برداشت، در حال صنعتي شدن است ادامه داد: ميزان توليد محصولات کشاورزي استان آذربايجان شرقي با افزايش 3.5 برابري از 1.5 ميليون تن قبل از انقلاب به 5 ميليون تن افزايش يافته است.

رئيس سازمان جهادکشاورزي استان با بيان اينکه ميزان پيشرفت اين عرصه در استان قابل قياس با قبل از انقلاب نيست ادامه داد: براي نمونه پس از انقلاب اسلامي در ۷۰ هزار هکتار از اراضي کشاورزي آذربايجان شرقي آبياري نوين اجرا شده که قبل از آن صفر بود.

وي تاکيد نمود: توليدات کشاورزي آذربايجان شرقي عملاً نيازمنديهاي استان را تامين و از واردات بسياري از محصولات کشاورزي بي نياز کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.