۲۰ هزار کیسه زباله رایگان در مراغه توزیع شد

شهردار مراغه گفت: ۲۰ هزار عدد کیسه زباله رایگان بین دوستداران طبیعت توزیع شد.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، محمد مقتومی اظهار کرد: این کیسه زباله‌ها در پنج منطقه خروجی‌ شهر به سمت طبیعت، تفرجگاه‌ها و جاده‌های برون‌شهری بین مسافران طبیعت توزیع شد.

به گفته وی کارکنان شهرداری با همکاری اداره حفاظت محیط زیست در مسیرهای ورودی و خروجی به حاشیه رودخانه صوفی چای، مردق چای، منطقه ورجوی و بهنق مستقر شده و به توزیع کیسه زباله اقدام کرده‌اند.

وی اشاره کرد: علاوه بر توزیع کیسه‌های زباله، بروشورهای آموزشی، نقشه گردشگری و بسته‌های فرهنگی بین خانواده‌ها توزیع شد؛ ضمن اینکه موقع بازگشت مسافران طبیعت نیز نیروهای خدمات شهری در این نقاط مستقر خواهند شد و زباله‌های شهروندان را برای دفع بهداشتی جمع‌آوری خواهند کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه نیز از شهروندان خواست از روشن کردن آتش و ریختن زباله در طبیعت و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند و در صورت نیاز برای روشن کردن آتش، دور از درختان و چمن‌زارها و در محل مطمئن آتش روشن کرده و در پایان آن را کاملا خاموش کنند.

غلامرضا زارع همچنین از علاقه مندان به طبیعت خواست از ریختن شیشه، بطری‌های پلاستیکی، ته سیگار و زباله در پارک‌ها و طبیعت پرهیز کنند.

وجود باغ‌های سرسبز و زیبا نه تنها در حاشیه، بلکه در درون شهر تاریخی مراغه، این پایتخت چند دوره ایران‌زمین را به باغ‌شهری جذاب تبدیل کرده است و بسیاری از ساکنان شهرستان‌های اطراف هم روز انس با طبیعت را در طبیعت بکر آن سپری می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.